Πως η Υπηρεσία Καθημερινότητας διευθέτησε μέσα σε ελάχιστα εικοσιτετράωρα το πρόβλημα ενός Ελληνοαμερικανου
Η Καθημερινότητα χτυπά ακόμη και τις πόρτες των Υπουργών για την έκδοση μιας απλής ληξιαρχικής πράξης.
Ακόμη και σήμερα, εν έτει 2018, για την έκδοση ενός απλού πιστο
ποιητικού απαιτείται η παρέμβαση της νεοσυσταθείσας εδώ και ενάμιση χρόνο Υπηρεσίας της Καθημερινότητας και προσωπικά ενός Υπουργού προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο πολίτης, δείγμα του γεγονότος ότι στο Δημόσιο υπάρχει αρκετή δουλειά ακόμη να γίνει ώστε να λειτουργεί στα πρότυπα αντίστοιχων του εξωτερικού.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός 35χρονου Έλληνα που τα τελευταία χρόνια ζει στις Ηνωμένες Πολιτείες, και πριν από 5 μήνες γεννήθηκε το πρώτο του παιδί.«Επισκέφθηκα λοιπόν το γενικό προξενείο μας εδώ στη Βοστώνη των Η.Π.Α. όπου κατοικώ, ώστε να εγγράψω τον γιο μου ως Έλληνα πολίτη στην πατρίδα» αναφέρει χαρακτηριστικά στο μήνυμα που έστειλε ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα της Καθημερινότητας (www.kathimerinotita.gov.gr) ως μια τελευταία προσπάθεια να βρει λύση στο πρόβλημά του. Όπερ και εγένετο. Μέχρι να εξυπηρετηθεί όμως από την Ομάδα της Καθημερινότητας που κινήθηκε ομολογουμένως ταχέως, πέρασε μια μεγάλη ταλαιπωρία. Ο άτυχος πολίτης είχε χάσει τον ύπνο του στην κυριολεξία.
«Επί πέντε μήνες δεν είχα καταφέρει να εγγράψω τον γιο μου και δεν εμφανιζόταν στο πιστοποιητικό οικογενειακής μας κατάστασης, όπως αναφέρει. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να του εκδοθεί ελληνικό διαβατήριο και ότι δεν θα έχω στα χέρια μου κάποιο επίσημο έγγραφο στην Ελλάδα που να το εμφανίζει ως τέκνο μου. Το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης το χρειάζομαι όμως άμεσα για τον στρατό, μιας και θα υπηρετήσω στον επόμενο μήνα και απαιτείται για να δικαιολογηθεί η μειωμένη εξαγορά θητείας. Αναγκαστικά ο μικρός θα ταξιδέψει με αμερικανικό διαβατήριο. Αν δεν είχε και αυτή την επιλογή, δεν ξέρω τι θα γινόταν…» σημειώνει. Προσθέτει δε, ότι είχε καλέσει άπειρες φορές από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού τις αρμόδιες υπηρεσίες του ληξιαρχείου, αλλά τα τηλέφωνα δεν τα σήκωνε κανένας υπάλληλος. «Με τις 7 ώρες διαφορά που έχουμε, ξύπναγα κάθε βράδυ και έπαιρνα τηλέφωνο. Είχα χάσει τον ύπνο μου. Δεν ξέρω τι άλλο να κάνω».
Μόλις έφθασε η υπόθεση στην Υπηρεσία της Καθημερινότητας, αναζητήθηκε άμεσα τρόπος επίλυσης του προβλήματος, καθότι είχε και επείγοντα χαρακτήρα. Οι υπάλληλοι της πλατφόρμας επικοινώνησαν με τους αρμόδιους φορείς αλλά και με το ίδιο το γραφείο του Υπουργού Εσωτερικών (το γεγονός συνέβη προ ημερών, όταν ακόμη το θώκο κατείχε ο κ. Πάνος Σκουρλέτης) προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.
Πράγματι μέσα στις επόμενες επτά ημέρες (!) το ζήτημα διευθετήθηκε. Το νεογέννητο καταχωρήθηκε στο ληξιαρχείο Αργολίδος, απ’ όπου κατάγεται ο πολίτης και έχει την οικογενειακή του μερίδα, και ο ίδιος βρίσκεται αυτές τις ημέρες στην πατρίδα του οικογενειακώς. Έπρεπε όμως να φθάσει ένα τόσο απλό περιστατικό μέχρι το ανώτατο διοικητικό επίπεδο για να διευθετηθεί; Αν μη τι άλλο η Καθημερινότητα δείχνει ότι κινείται ταχύτατα, καθότι λειτουργεί με διαφορετική νοοτροπία, αλλά το ίδιο προφανώς δεν θα πρέπει να πράττουν και οι συναφείς δημόσιες υπηρεσίες;