Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2021

Τάσσος Χειβιδόπουλος: Θα εκτελεστεί πιστά η διαθήκη

 Τάσσος Χειβιδόπουλος: Θα εκτελεστεί πιστά η διαθήκη Παναγιώτη Κολιαλέξη - Θα γίνει ότι ορίζει ο Διαθέτης

Μετά τις δηλώσεις του Δημάρχου Άργους - Μυκηνών κ. Καμπόσου, σχετικά με το Κληροδότημα Κολιαλέξη, έχω την υποχρέωση, ως ένας εκ των δύο εκτελεστών της Διαθήκης, να επισημάνω δημόσια τα παρακάτω:

· Εκτελεστές της διαθήκης και φέροντες την ευθύνη για την υλοποίηση των επιθυμιών του Διαθέτη Παναγιώτη Κολιαλεξη, είναι ο Δήμαρχος Άργους - Μυκηνών Δημήτριος Καμπόσος και ο Δημοτικός Σύμβουλος Άργους Μυκηνών Αναστάσιος Χειβιδόπουλος, λόγω των ιδιοτήτων του Δημάρχου και του πρώτου μειοψηφούντος υποψηφίου αντίστοιχα, όπως σαφώς ορίζει ο Διαθέτης.

· Οι αποφάσεις των εκτελεστών λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία κι άρα ομοφωνία (αφού είμαστε δύο).

· Ο Διαθέτης πουθενά δεν μιλάει για Κτίριο που να μοιάζει με την Λυρική Σκηνή. Στην διαθήκη του αναφέρει σχετικά ότι επιθυμεί:

«...Το κτίριο να έχει δυνατό εξωτερικά νεοκλασικό ρυθμό και να αποτελείται από τους εξής χώρους:

α) Εις το ισόγειο και στις δυο πλευρές της κεντρικής του εισόδου καταστήματα για ενοικίαση.

β) Στον 1ο όροφο θέατρο, όπως η Νέα σκηνή του Εθνικού Θεάτρου στην Αθήνα.

Δηλαδή κατά τρόπο που να είναι εύκολη η χρησιμοποίησή του, τόσο για παραστάσεις θεατρικών έργων, όσο και ως αίθουσα για συναυλίες , διαλέξεις , προβολές κ.α. μορφωτικές εκδηλώσεις.

γ) Στην μια πλευρά του 2ου ορόφου βιβλιοθήκη και δισκοθήκη (όχι δανειστικές) και αναγνωστήριο, να τοποθετηθούν στην αρχή, στην μεν βιβλιοθήκη όλα ανεξαιρέτως τα βιβλία μου και στην δισκοθήκη οι δίσκοι μου, μαγνητοταινίες μου, κινηματογραφικές μου ταινίες βιντεοκασέτες , διαφάνειες.

δ) Στην άλλη πλευρά του 2ου ορόφου πινακοθήκη, στην οποία στην αρχή να κρεμαστούν όλοι ανεξαιρέτως οι πίνακές μου και να τοποθετηθούν σε βιτρίνες τα διάφορα αναμνηστικά μου (μπιμπελό) και οι συλλογές μου γραμματοσήμων, μεταλλίων κλπ.

Η χρησιμοποίηση (ρευστοποίηση)της περιουσίας μου για τους άνω σκοπούς να γίνει με την πρόοδο των έργων και αναλόγως των αναγκών.

Εάν κι εφόσον τα χρήματα αρκέσουν, να γίνει και 3ος όροφος ή εσοχή, για να χρησιμοποιηθεί ως Ξενών για την φιλοξενία επισκεπτών της πόλης, ανθρώπων από τα γράμματα, τις τέχνες, τις επιστήμες και την πολιτική. Στον ξενώνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μέρος από την δική μου επίπλωση και από τα οικιακά μου σκεύη...», όπως αναφέρει ο Π. Κολιαλέξης στην διαθήκη, την οποία παραθέτω στο τέλος της παρέμβασής μου αυτούσια.

Αξίζει ιδιαίτερη μνεία στις ενέργειες του Νομικού Συμβούλου του κληροδοτήματος κ. Α. Μπακοπούλου, χάρη στις οποίες συνεχίζεται σήμερα η προσπάθεια της εκπλήρωσης των επιθυμιών του αείμνηστου ευεργέτη.

Η εκποίηση των ακινήτων ξεκίνησε με την εκποίηση την Πέμπτη 4/2/2021 των ακινήτων για τα οποία υπήρξε αγοραστικό ενδιαφέρον. Για όσα ακίνητα δεν υπήρξε ενδιαφέρον η διαδικασία θα επαναληφθεί άμεσα.

Ήδη προγραμματίζεται και η διαδικασία εκποίησης των κινητών μερών της περιουσίας (χρυσές λίρες , ομόλογα κ.α.) του Π. Κολιαλέξη, που φυλάσσονται σε θυρίδες τραπεζών στην Αθήνα.

Υπάρχει επίσης ένα σημαντικό ποσό στον τραπεζικό λογαριασμό του Κληροδοτήματος, το οποίο προέρχεται από τις καταθέσεις του Διαθέτη και ενοίκια των ακινήτων.

Εκτιμώ λοιπόν ότι τα χρήματα που υπάρχουν, σε συνδυασμό με τα χρήματα που θα μαζευτούν από την εκποίηση των ακινήτων και των κινητών μερών της περιουσίας Π. Κολιαλέξη, επαρκούν για να υλοποιηθούν οι επιθυμίες του, όπως αυτές προσδιορίζονται από την διαθήκη του.

Για κάθε ενέργειά μας θα ενημερώνουμε, ως υποχρεούμαστε, τους πολίτες, σύμφωνα με την επιθυμία του Διαθέτη Παναγιώτη Κολιαλέξη .

Είναι ιδιαίτερη τιμή και μεγάλη ευθύνη για μένα η συμμετοχή μου σε αυτή την προσπάθεια.

Τα συγχαρητήρια και ο θαυμασμός ανήκουν μόνο σε έναν.

Στον ευγενικό Διαθέτη Π. Κολιαλέξη, που διέθεσε όλη την περιουσία του, για να αποκτήσει η πόλη μας έναν εμβληματικό χώρο για την τέχνη και τον πολιτισμό.

Αναστάσιος Π. Χειβιδόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος Άργους - Μυκηνών.
Εκτελεστής Διαθήκης Παναγιώτη Κολιαλέξη.