Το
επικοινωνιακό σόου της τηλε-υπουργού Παιδείας και της υφυπουργού «αγγλικής
γλώσσας» πρέπει να σταματήσει αμέσως.
Η δύσκολη εποχή που διανύουμε επιβάλλει σοβαρότητα, σωστό σχε
διασμό,
ενότητα μεταξύ των μελών της κοινωνίας και σωστή διαχείριση της
πραγματικότητας.
Αντί αυτών, παρακολουθούμε καθημερινά, ένα κακόγουστο σκηνικό εικονικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας, όπου η
τηλε-υπουργός Παιδείας αναλώνεται σε κάθε είδους ανακοινώσεις οι οποίες απέχουν
από την πραγματική κατάσταση.
Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της
δήθεν διανομής ηλεκτρονικού εξοπλισμού που ανακοινώνει σε κάθε ευκαιρία η
υπουργός Παιδείας και που βρίσκεται μόνο στη φαντασία της.
Το στημένο σκηνικό έχει
ως εξής:
Αρχικά η υπουργός ανακοινώνει στη Βουλή, ότι με χρήματα από το ΕΣΠΑ
και δωρεές ιδιωτών, ηλεκτρονικός εξοπλισμός (φορητοί υπολογιστές και ταμπλέτες)
θα δοθούν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που δεν έχουν. Στη συνέχεια, στέλνεται
κατεπείγον έγγραφο στα σχολεία προκειμένου να δηλώσουν τον αριθμό των αναγκών
προκειμένου να τους σταλεί το υλικό. Την επόμενη ημέρα με δύο νεότερες
διευκρινιστικές, ξεκαθαρίζεται, πως ο εξοπλισμός δεν αφορά σε εκπαιδευτικούς
και μαθητές αλλά μόνο στη σχολική μονάδα, με αναλογία ένας υπολογιστής για κάθε
πενήντα μαθητές και μέχρι συνολικά τέσσερις, εφόσον βέβαια το σχολείο δεν έχει!!
Προφανώς η κυρία τηλε-υπουργός, είχε την εντύπωση πως μέχρι το χρονικό
διάστημα που η ίδια υπουργοποιήθηκε, στα σχολεία της Χώρας υπήρχε μόνο ο
μαυροπίνακας και στην ίδια έλαχε ο κλήρος να τα «εκπολιτίσει» ψηφιακά!! Κανείς
δεν την ενημέρωσε πως η συντριπτική πλειοψηφία των μεγάλων σχολείων έχει
τέσσερις υπολογιστές και ότι ο «θησαυρός» που εξαγγέλλει είναι «άνθρακας»…
Το κακόγουστο σήριαλ βέβαια δεν σταματά εδώ. Καθώς κανένας υπολογιστής
ή ταμπλέτα, δεν έφτασε στα σχολεία, παρά το γεγονός ότι η υπουργός δήλωνε στα
ΜΜΕ ότι βρίσκονται στον δρόμο(!!), υπήρξε ενημέρωση πως τελικά οι φορητοί
υπολογιστές και οι ταμπλέτες, θα αγοραστούν από τις σχολικές επιτροπές των
Δήμων, δηλαδή από το Υπουργείο Εσωτερικών, όχι όμως με επιπλέον κονδύλια που θα
διατεθούν, αλλά από τα χρήματα για τις λειτουργικές δαπάνες (γραφική ύλη,
καθαριστικά, πετρέλαιο θέρμανσης κλπ), τα οποία είναι ήδη πάρα πολύ λίγα και
δεν επαρκούν για τις βασικές ανάγκες των σχολείων.
Η συνέχεια της ιστορίας «κορωναϊκής» τρέλας, έχει στοιχεία
αστειότητας, καθώς η τηλε-υπουργός ανακοίνωσε περιχαρής και πανηγυρίζουσα, πως οι πρώτοι υπολογιστές από δωρεές ιδιωτών,
έφτασαν στη Χίο. Αυτό ήταν και το μοναδικό αληθές και πραγματικό στοιχείο.
Παρέλειψε όμως να ενημερώσει πως αφορούσε είκοσι
ταμπλέτες τις οποίες δώρισε ο «Σύλλογος αποφοίτων του σχολείου των Καρδαμύλων»
στο δημοτικό σχολείο του χωριού του, για τις ανάγκες των μαθητών του!
Δεν έχουμε καμία διάθεση υποτίμησης του γεγονότος, καθώς οποιαδήποτε
προσφορά έχει την αξία της και για αυτό αξίζουν συγχαρητήρια στον Σύλλογο.
Είναι όμως τραγικό, μετά από τόση προπαγάνδα, η πραγματικότητα να είναι πως σε ολόκληρη την Ελλάδα έχουν δοθεί μέχρι
στιγμής, μόλις είκοσι ταμπλέτες, στα Καρδάμυλα της Χίου και η τηλε-υπουργός
Παιδείας να αφήνει να εννοείται ότι έχει λυθεί ή λύνεται σύντομα το πρόβλημα
εξοπλισμού των περισσότερων μαθητών της Χώρας!
Από το διαμορφωθέν σκηνικό ελλιπούς συνολικού σχεδιασμού, ασαφούς και
προβληματικής στοχοθεσίας, προχειρότητας και αποσπασματικότητας, δεν μπορούσε
να απουσιάζει και η υφυπουργός «αγγλικής
γλώσσας» του υπουργείου Παιδείας. Εκμεταλλευόμενη τη θέση της υφυπουργού
που την διόρισε ο Πρωθυπουργός και προφανώς σκεπτόμενη ότι τώρα που έχει την εξουσία, καλό θα είναι να την αξιοποιήσει όσο «καλύτερα»
γίνεται, αποφάσισε πως μπορεί χωρίς καμία επιστημονική εισήγηση να αποφασίζει
την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο.
Τι της χρειάζονται άλλωστε οι εισηγήσεις των ειδικών επιστημόνων; Τα
ξέρει όλα καλά η ίδια!! Αν χρειαστεί δε βοήθεια, έχει στήριγμά της, την Γενική Γραμματέα του υπουργείου, με την
οποία, καθώς έχουν την ίδια ειδικότητα, μπορούν να ανταλλάσσουν απόψεις και
στην αγγλική γλώσσα! Το επιχείρημά τους δε, ατράνταχτο και απόλυτα
τεκμηριωμένο: τι πειράζει δηλαδή να μπουν και τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία; Σε
μερικά ιδιωτικά ήδη διδάσκονται (αν ισχύει είναι παράνομο!!). Η άγνοιά τους βέβαια ως προς το πρόγραμμα
του νηπιαγωγείου και την ολιστική προσέγγιση της διδασκαλίας του, είναι
μνημειώδης!
Απομένει η εισαγωγή της
αγγλικής, στους παιδικούς σταθμούς, στους βρεφικούς σταθμούς και στις
μαιευτικές κλινικές, ώστε να ολοκληρωθεί το έργο της αύξησης των θέσεων
εργασίας, γιατί ποτέ δεν ξέρεις πώς θα τα φέρει η ζωή… Σε αυτή τη λογική
άλλωστε είναι ενταγμένη και η προσθήκη των αγγλικών στα γραπτώς εξεταζόμενα
μαθήματα του Γυμνασίου, χωρίς μάλιστα να υπάρχει διαδικασία πιστοποίησης της
αποκτηθείσας γνώσης!
Με όλα αυτά, δεν υποτιμούμε την ανάγκη εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας,
η οποία είναι απόλυτα χρήσιμη και πρέπει
να είναι ενισχυμένη η διδασκαλία της, στις ηλικίες όμως που πρέπει. Σε κάθε
περίπτωση η επέκτασή της και σε άλλες
ηλικιακές ομάδες θα πρέπει να γίνεται μετά από εισήγηση των ειδικών επιστημόνων
και όχι των πολιτικών φίλων και ψηφοφόρων της υφυπουργού.
Αν η υφυπουργός «αγγλικής γλώσσας» επιθυμεί την ενίσχυση της
διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, δεν έχει παρά να εφαρμόσει το πρόγραμμα των σχολείων ΕΑΕΠ που κατήργησαν οι
ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, όπου προβλέπονταν περισσότερες ώρες αγγλικών στο δημοτικό σχολείο. Σημαντική
επίσης θα ήταν η τελική πιστοποίηση της γνώσης της αγγλικής γλώσσας με Εθνικό
πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, το οποίο θα
αποκτάται εντός του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Τα υπόλοιπα να τα αφήσει
στους ειδικούς επιστήμονες.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.