Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών π.ε. Αργολίδας καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να θέσει τέλος στην «συζήτηση» του νομοσχεδίου για την εκπαίδ
ευση και με σεβασμό στο δύσκολο έργο που οικογένειες κι εκπαιδευτικοί έχουν επωμιστεί το κρίσιμο αυτό διάστημα, αλλά, κυρίως, στον θεσμικό της ρόλο να μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες νομοθετώντας για ζητήματα που απαιτούν ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο, εν μέσω της εφαρμογής των περιορισμών για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Η ανακοίνωση του «πολυνομοσχεδίου» από το Υ.ΠΑΙ.Θ., δυστυχώς δεν αποτέλεσε έκπληξη. Διαπιστώσαμε, αυτό που υποθέταμε, ότι όσα πληροφορηθήκαμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα από μέρος του τύπου που «τυχαία» επέλεξε το Υπουργείο να διαρρεύσει το νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, αποτελούσαν «επίσημη ενημέρωση» και επιλογή της πολιτικής ηγεσίας να μην επικοινωνεί θεσμικά με τους δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, τις Ομοσπονδίες τους.
Επέλεξε η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. την απόλυτα ακατάλληλη συγκυρία, εν μέσω πανδημίας, να προχωρήσει σε μια μεθοδευμένη, λανθασμένη και καταδικαστέα ενέργεια που φανερώνει μόνο κακές προθέσεις. Η επίκληση στη δημόσια διαβούλευση είναι προσχηματική αφού το κείμενο έχει ήδη παρουσιαστεί και εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο. Η εμπειρία αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει ακάθεκτη στις προειλημμένες αποφάσεις της στερώντας το δικαίωμα συζήτησης, διαπραγμάτευσης και κατάθεσης προτάσεων από αυτούς που θα υποχρεωθούν να υλοποιήσουν ένα μελλοντικό νόμο επάνω στον οποίο τους έχει «απαγορευτεί» η γνώση και ο λόγος.
Φαίνεται ότι οι παραγοντίσκοι και οι κάθε είδους έξω από την εκπαιδευτική πραγματικότητα «σύμβουλοι» της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., οι οποίοι σχεδιάζουν για εμάς χωρίς εμάς, αλλά και η ίδια η πολιτική ηγεσία, δεν νοιάζονται για την αποδοχή των «προτάσεών» τους από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, αν μη τι άλλο, έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν ορθή σκέψη και μεράκι, ικανά για να κρατήσουν όρθιο το δημόσιο σχολείο.
Στη σπουδή της, μάλιστα, για ταχύτατη νομοθέτηση, η ηγεσία του Υπουργείου, που υπερφίαλα οικειοποιείται τα επιτεύγματα των εκπαιδευτικών στις «ψηφιακές τάξεις» και στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», λησμόνησε ότι είχε, αν επιθυμούσε, τη δυνατότητα να προχωρήσει σε τηλεδιάσκεψη με τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. Μάλλον όμως εδώ έκρινε ότι η εξ’ αποστάσεως επικοινωνία δεν της ήταν χρήσιμη κι ούτε, φυσικά, ευχάριστη.
Είναι οξύμωρο η κυβέρνηση να ζητά τη συναίνεση όλων των Ελλήνων, προκειμένου η Χώρα να ξεφύγει από την πανδημία με τα λιγότερα δυνατά τραύματα και απώλειες, το Υ.ΠΑΙ.Θ. να χαιρετίζει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών που στήριξαν και στηρίζουν αποτελεσματικά τους μαθητές στην «αχαρτογράφητη» εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την ίδια στιγμή να τους εμπαίζουν επιβάλλοντας μονομερείς αποφάσεις με απαράδεκτο τρόπο καθώς γνωρίζουν ότι οι «έκτακτες συνθήκες» έχουν «παγώσει» δημοκρατικά δικαιώματα και τους στερούν το δικαίωμα της συλλογικής αντίδρασης.
Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις αντιδημοκρατικές της μεθοδεύσεις και την καλούμε, για τελευταία φορά, να επανεξετάσει τη στάση της και να μην προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου. Θα συναντήσει απέναντί της τη δυναμική αντίδραση του κόσμου της εκπαίδευσης που αυτή τη στιγμή δίνει τον αγώνα να κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο σε καιρό πανδημίας.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
ευση και με σεβασμό στο δύσκολο έργο που οικογένειες κι εκπαιδευτικοί έχουν επωμιστεί το κρίσιμο αυτό διάστημα, αλλά, κυρίως, στον θεσμικό της ρόλο να μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες νομοθετώντας για ζητήματα που απαιτούν ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο, εν μέσω της εφαρμογής των περιορισμών για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Η ανακοίνωση του «πολυνομοσχεδίου» από το Υ.ΠΑΙ.Θ., δυστυχώς δεν αποτέλεσε έκπληξη. Διαπιστώσαμε, αυτό που υποθέταμε, ότι όσα πληροφορηθήκαμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα από μέρος του τύπου που «τυχαία» επέλεξε το Υπουργείο να διαρρεύσει το νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, αποτελούσαν «επίσημη ενημέρωση» και επιλογή της πολιτικής ηγεσίας να μην επικοινωνεί θεσμικά με τους δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, τις Ομοσπονδίες τους.
Επέλεξε η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. την απόλυτα ακατάλληλη συγκυρία, εν μέσω πανδημίας, να προχωρήσει σε μια μεθοδευμένη, λανθασμένη και καταδικαστέα ενέργεια που φανερώνει μόνο κακές προθέσεις. Η επίκληση στη δημόσια διαβούλευση είναι προσχηματική αφού το κείμενο έχει ήδη παρουσιαστεί και εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο. Η εμπειρία αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει ακάθεκτη στις προειλημμένες αποφάσεις της στερώντας το δικαίωμα συζήτησης, διαπραγμάτευσης και κατάθεσης προτάσεων από αυτούς που θα υποχρεωθούν να υλοποιήσουν ένα μελλοντικό νόμο επάνω στον οποίο τους έχει «απαγορευτεί» η γνώση και ο λόγος.
Φαίνεται ότι οι παραγοντίσκοι και οι κάθε είδους έξω από την εκπαιδευτική πραγματικότητα «σύμβουλοι» της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., οι οποίοι σχεδιάζουν για εμάς χωρίς εμάς, αλλά και η ίδια η πολιτική ηγεσία, δεν νοιάζονται για την αποδοχή των «προτάσεών» τους από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, αν μη τι άλλο, έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν ορθή σκέψη και μεράκι, ικανά για να κρατήσουν όρθιο το δημόσιο σχολείο.
Στη σπουδή της, μάλιστα, για ταχύτατη νομοθέτηση, η ηγεσία του Υπουργείου, που υπερφίαλα οικειοποιείται τα επιτεύγματα των εκπαιδευτικών στις «ψηφιακές τάξεις» και στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», λησμόνησε ότι είχε, αν επιθυμούσε, τη δυνατότητα να προχωρήσει σε τηλεδιάσκεψη με τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. Μάλλον όμως εδώ έκρινε ότι η εξ’ αποστάσεως επικοινωνία δεν της ήταν χρήσιμη κι ούτε, φυσικά, ευχάριστη.
Είναι οξύμωρο η κυβέρνηση να ζητά τη συναίνεση όλων των Ελλήνων, προκειμένου η Χώρα να ξεφύγει από την πανδημία με τα λιγότερα δυνατά τραύματα και απώλειες, το Υ.ΠΑΙ.Θ. να χαιρετίζει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών που στήριξαν και στηρίζουν αποτελεσματικά τους μαθητές στην «αχαρτογράφητη» εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την ίδια στιγμή να τους εμπαίζουν επιβάλλοντας μονομερείς αποφάσεις με απαράδεκτο τρόπο καθώς γνωρίζουν ότι οι «έκτακτες συνθήκες» έχουν «παγώσει» δημοκρατικά δικαιώματα και τους στερούν το δικαίωμα της συλλογικής αντίδρασης.
Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις αντιδημοκρατικές της μεθοδεύσεις και την καλούμε, για τελευταία φορά, να επανεξετάσει τη στάση της και να μην προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου. Θα συναντήσει απέναντί της τη δυναμική αντίδραση του κόσμου της εκπαίδευσης που αυτή τη στιγμή δίνει τον αγώνα να κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο σε καιρό πανδημίας.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.