
ΓΙΑ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΦΙΛΑΘΛΟΥΣ--Εκ τού Φωτοαρχείου.
Ισως πολλοί νέοι συμπατριώτες νά μή γνωρίζουν κάτι από τό λαμπρό παρελθόν τού δεινοπαθούντος σήμερα Παναργειακού, τής συσταθείσας τό 1926 ποδοσφαιρικής ομάδας τού Αργους.
Λοιπόν τήν περίοδο 1956--57 ο Παναργειακός είχε φτάσει νά αγωνίζεται στήν λεγόμενη τότε Εθνική Κατηγορία, μαζί μέ 9 ακόμη ομάδες-Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, Απόλλωνα Αθηνών, Πανιώνιο, Εθνικό Πειραιώς, Προοδευτική, ΠΑΟΚ, Αρη Θεσσαλονίκης, Δόξα Δράμας.
Πώς έφτασε εκεί ? Κατακτώντας τόν τίτλο τού " Πρωταθλητή Νότου" όπου συναγωνίστηκε μέ τόν ΟΦΗ, τήν Παναχαϊκή καί τόν Ολυμπιακό Χαλκίδας. Ο τίτλος κρίθηκε σέ μπαράζ μέ τόν ΟΦΗ στό γήπεδο τής Νέας Σμύρνης που έληξε 0--0 καί ο Παναργειακός επεκράτησε λόγω διαφοράς τερμάτων. Τήν ημέρα αυτή στό Άργος επικρατούσε ατμόσφαιρα αγωνίας που μετετράπη σέ έξαλλους πανηγυρισμούς όταν έληξε τό μάτς. Μαθητές τότε τής τελευταίας τάξης τού Γυμνασίου, είχαμε δραπετεύσει από τά μαθήματα, μέ σιωπηρά συναίνεση τών καθηγητών μας, πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων, καί είχαμε περικυκλώσει μαζί μέ εκατοντάδες κόσμου τόν ΟΤΕ απ' όπου τηλεφωνικά μαθαίναμε γιά τήν πορεία τού αγώνα. Η ομάδα κατά τήν επιστροφή της στό Αργος, συνοδευόμενη από τόν πρόεδρό της καί Δήμαρχο Γιώργο Θωμόπουλο έτυχε αποθεωτικής υποδοχής.
Τό πρώτο παιχνίδι της στήν Εθνική Κατηγορία έγινε τόν Ιανουάριο 1957 στό γήπεδο πλάι στίς σιδηροδρομικές γραμμές, μέ αντίπαλο τόν Ολυμπιακό που νίκησε μέ 6--1, χωρίς όμως αυτό νά επηρεάσει καθόλου τήν πανηγυρική ατμόσφαιρα που συνεχίστηκε καί μετά τό μάτς μέ τούς παίκτες τού Ολυμπιακού στήν πλατεία τού Αγίου Πέτρου νά συμμετέχουν στήν καθιερωμένη βόλτα υπό τίς νερατζιές. Εκεί είχα γνωριστεί μέ τόν νεαρό τότε αμυντικό τού Ολυμπιακού Σταύρο Τσώχο, μέ τόν οποίο διατηρήσαμε φιλία, αρχικά αλληλογραφούντες καί όταν ανέβηκα στήν Αθήνα φοιτητής μέ συναντήσεις συνήθως στό Καραισκάκη μετά τά μάτς.
Γιά τήν ιστορία νά σημειώσω ότι τό γκόλ τής τιμής γιά τόν Παναργειακό είχε επιτύχει ο έξοχος φόρ αείμνηστος Δημήτρης Τσάμης.
Από τόν αξέχαστο αυτόν αγώνα είναι η φωτογραφία που βλέπουμε.