Ανακοίνωση της Τουριστικής Σχολής Άργους:
«Μετά τις τηλεφωνικές ερωτήσεις πολιτών που λαμβάνουμε το τελευταίο διάστημα στο εκπαιδευτήριό μας, θα θέλαμε να γνωρίσουμε στο κοινό της Αργολίδας και σε όλους τους ενδιαφερόμενους ότι, η Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΣΤΕ)- ΙΕΚ Πελοποννήσου ουδεμία σχέση έχει με την διήμερη εκδήλωση και την ονομασία «Σχολείου Τουρισμού …», που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Δεκεμβρίου 2019 στην πόλη του Ναυπλίου.
Επίσης, δεν περιλαμβάνεται στους διοργανωτές και δεν συμμετέχει στην εν λόγω εκδήλωση το εκπαιδευτήριό μας.
Με έκπληξή μας διαπιστώνουμε δε ότι, η εν λόγω δραστηριότητα υλοπ
οιείται με συνδιοργάνωση του Εμπορικού Συλλόγου Ναυπλίου (οποίος δεν διαθέτει επίσημο εκπαιδευτικό χαρακτήρα), αλλά και κανένας άλλος σύλλογος σχετικός με τον τουριστικό κλάδο της περιοχής μας (Ναυπλίου , Άργους η Τολού) δεν φαίνεται επίσης στην συνδιοργάνωση που θα μπορούσε να δικαιολογήσει κατ΄ ελάχιστο το ύφος και μόνο της δράσης αυτής.
Σε συνέχεια των παραπάνω λοιπόν, καταθέτουμε τις ενστάσεις και τους προβληματισμούς μας ως ακολούθως:
• Αρχικά, μας γεννώνται ερωτήματα ως προς τον τίτλο της εκδήλωσης αυτής, ως «σχολείο», καθώς δεν εντοπίζουμε την εποπτεία επίσημου πιστοποιημένου, δημόσιου ή ιδιωτικού, εκπαιδευτικού φορέα, που θα μπορούσε να δικαιολογήσει οποιονδήποτε εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
• Στη συνέχεια εντοπίζουμε ότι την εθνική διοργάνωση αυτής της εκδήλωσης επιμελείται το ΙΝΣΕΤΕ, το οποίο ινστιτούτο ουδεμία σχέση έχει με τον τομέα της εκπαίδευσης. Κατά την άποψή μας, η Διεύθυνση Τουριστικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης του Υπουργείου Τουρισμού, είναι η μόνη αρμόδια για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, δράσεων ή/και σεμιναρίων με τουριστική θεματολογία, μέσω κυρίως τον Σχολών Ανώτερης Τουριστικής Εκπαίδευσης και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Τουριστικής Κατάρτισης ( ΙΕΚ -ΣΤΕ) , καθώς όλο το πλαίσιο της εξειδικευμένης τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, οριοθετείται και θεσμοθετείται από αυτήν.
• Επίσης, σύμφωνα με τα όσα το «Σχολείο Τουρισμού», αναφέρει στην ιστοσελίδα του, «η λειτουργία του βασίζεται στον εθελοντικό και μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα της οργανωτικής ομάδας του, των ομιλητών και του λοιπού ανθρώπινου δυναμικού», θέτοντας το καίριο ερώτημα, ποιο είναι, εν τέλει, το ακαδημαϊκό υπόβαθρο των ομιλητών και ποια η εκπαιδευτική τους κατάρτιση προκειμένου να κρίνονται κατάλληλοι να επιμορφώνουν επαγγελματίες η ακόμα και μαθητές-καταρτιζόμενους του τουριστικού κλάδου.
• Με το πέρας των ομιλιών και των εργαστηρίων, χορηγείται μάλιστα στους συμμετέχοντες πιστοποιητικό παρακολούθησης/συμμετοχής, το οποίο εγείρει προβληματισμούς ως προς την πραγματική αξία ενός τέτοιου πιστοποιητικού και την ενδεχόμενη μελλοντική του χρήση στον επαγγελματικό βίο. Αξίζει να αναφερθεί εδώ η προσέγγιση των οργανωτών, οι οποίοι ζήτησαν από την Δ/νση του εκπαιδευτηρίου κατά την περσινή μάλιστα διοργάνωση να συμμετέχουν οι καταρτιζόμενοι της Σχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης / Ι.Ε.Κ. Πελοποννήσου «για να εμπλουτίσουν», δήθεν, «τις γνώσεις τους», χωρίς φυσικά να έχει γίνει ποτέ πρόταση για συνδιοργάνωση (ούτε βέβαια και την φετινή χρονιά) η να έχουμε λάβει σχετική επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Τουρισμού, τα οποία θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν μία σχετική απόφαση συμμετοχής μας.
Κλείνοντας θεωρούμε ότι, οι νόμιμες δομές εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού, ήτοι, οι Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα οι Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων, τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης ( Τουριστικές σχολές) , καθώς και τα προγράμματα Μετεκπαίδευσης που χρηματοδοτούνται από τον Ο.Α.Ε.Δ. και εποπτεύονται από το Υπουργείο Τουρισμού,
1. με δομημένα προγράμματα σπουδών και διαγραμμάτων ύλης ,
2. με πιστοποιημένα επαγγελματικά περιγράμματα ειδικοτήτων
3. με πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς στην διδακτική ενηλίκων και με επάρκεια επιστημονικής & επαγγελματικής εμπειρίας,
4. με διετή & τετραετή ανάπτυξη θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, 5. με οργανωμένες βιβλιοθήκες εξειδικευμένων τουριστικών τίτλων συγγραμμάτων και βιβλίων , 6. με άρτια εξοπλισμένους χώρους εφαρμογής ( εργαστηρίων) εντός των εκπαιδευτηρίων 7. με αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών ( επιπέδου 5 και 6) στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, είναι αυτές οι δομές που πρεσβεύουν τις αρχές και τις αξίες της τουριστικής εκπαίδευσης & κατάρτισης , την οποία υπηρετούν άρτια και με το βάρος ευθύνης που τους αναλογεί, καθώς οι απόφοιτοι μαθητές και καταρτιζόμενοι-νες είναι οι μελλοντικοί άριστοι και εξειδικευμένοι επαγγελματίες στον τουριστικό κλάδο.
Επομένως η οποιαδήποτε προσπάθεια κάποιων για ταύτιση η ακόμα και σύγκριση των αναγνωρισμένων δημοσίων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΣΤΕ) με διήμερες δράσεις ημερίδων και διημερίδων είναι τουλάχιστον προσβλητικές και απαξιωτικές για τα Τουριστικά σχολεία του Υπ Τουρισμού και το έργο που επιτελείται σε αυτά για πάνω από 40 χρόνια , που έχουν στελεχώσει και επανδρώσει τουριστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό με χιλιάδες καταξιωμένα στελέχη.
Για το ΙΕΚ ΠΕΛ/ΣΟΥ Κων/νος Καχριμάνης - Δ/ντής»