Δεν επιτρέπεται πια στη χώρα να υπάρχουν καθυστερήσεις άνω των 6 μηνών, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο κ. Μανιάτης
Σοβαρά λάθη διεπράχθησαν στη Βουλή από την κυβέρνηση και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με μια ηττοπαθή, ενδοτική, κι επικίνδυνα ανιστόρητη εξομοίωση των ελληνοτουρκικών, με το έτσι κι αλλιώς εθνικά επιζήμιο δήθεν μοντέλο των Πρεσπών. Ήταν μια απαράδεκτα κακή στιγμή για την ελληνική εξωτερική πολιτική να μην υπάρξει από το ΣΥΡΙΖΑ απάντηση στις προκλητικές δηλώσεις του Τούρκου βουλευτή, που μίλησε για δήθεν παράνομες έρευνες της Κυπριακής Δημοκρατίας στην κυπριακή ΑΟΖ. Αντίθετα, η αναφορά σε «έντιμο συμβιβασμό» με την Τουρκία, καθιστά εξοργιστική την όλη συμπεριφορά απέναντι σε Τούρκους βουλευτές που αξίωσαν τη συνεκμετάλλευση των Υδρογονανθράκων σε Κύπρο και Αιγαίο, χωρίς καμία απολύτως αναφορά στην υποχρέωση της γείτονος να σεβαστεί το Διεθνές Δίκαιο της θάλασσας, είπε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ, Γ. Μανιάτης σε ομιλία του σε ημερίδα του ΙΕΝΕ: «Η Γεωπολιτική της Ενεργειακής Μετάβασης» - “The Geopolitics of Energy Transition”.
2. Εμφανίζονται τραγικές καθυστερήσεις στις έρευνες Ν-ΝΔ της Κρήτης, όπου έχουν ζητήσει 2 θαλάσσια οικόπεδα οι ExxonMobil - Total - ΕΛΠΕ. Διαφωνεί ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ. Δεν επιτρέπεται πια στη χώρα να υπάρχουν καθυστερήσεις άνω των 6 μηνών, πολύ περισσότερο όταν τα αιτήματα έρχονται από τις πιο αξιόπιστες εταιρείες του κόσμου. Χρειαζόμαστε επιταχυντές και όχι επιβραδυντές του εθνικού χρόνου. Στις έρευνες Υδρογονανθράκων δεν μπορεί να βαδίσουμε by the book. Είναι ολέθριο να συνεχίσει η σειριακή λειτουργία των διαδικασιών και όχι η παράλληλη. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να ολοκληρωθεί η μονογραφή των συμβάσεων και μετά να ανατεθούν οι Περιβαλλοντικές μελέτες. Πρέπει να τρέχουν παράλληλες διαδικασίες, για να μειώσουμε το χρόνο, όπως το κατάφερε π.χ. η Αίγυπτος στο κοίτασμα Zohr, όπου μέσα σε 2,5 χρόνια ολοκληρώθηκε η διαδικασία και ταυτόχρονα κατασκευάστηκε ο αγωγός φυσικού αερίου που μεταφέρει 5 δις κυβ.μ. από το κοίτασμα στην Αίγυπτο. Η εκφρασμένη δυσαρέσκεια της ExxonMobil, λόγω των καθυστερήσεων, είναι ορατή. Αντίστοιχα, τα οικόπεδα 15 και 20 του διαγωνισμού μας του 2014, Ν-ΝΑ της Κρήτης, πρέπει να ανατεθούν επίσης σε μεγάλους ενεργειακούς παίχτες, δεδομένου ότι διασφαλίζουν την ελληνική ΑΟΖ με πλήρη επήρεια της Γαύδου και ανοικτό τον κόλπο της Σύρτης. Αυτό θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη εθνική θωράκιση απέναντι στους προκλητικούς χάρτες των Τούρκων.
3. Αποτελεί κορυφαίο εθνικό λάθος της εξωτερικής πολιτικής, η εξαγγελθείσα επέκταση των χωρικών υδάτων από τα 6 στα 12ν.μ. μόνο στο Ιόνιο, χωρίς καμία περιοχή του Αιγαίου. Σε αντίστοιχη πρόταση της Ν.Δ. το 1988, ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε απαντήσει από το βήμα της Βουλής «Δεν αντιλαμβάνεστε ότι αν επεκτείνουμε τα χωρικά ύδατα σε περιοχή που κατ’ ουδένα τρόπο ενδιαφέρει την Τουρκία, π.χ. στον Αμβρακικό, τότε είναι σαν να χαρίζουμε όλο το Αιγαίο στην Τουρκία;».
4. Ακατανόητη επίσης, όπως τόνισα και στο Συνέδριο των Δελφών, η επιλογή να ενημερωθεί για τα χωρικά ύδατα η Τουρκία για τις προθέσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς καμία αντίστοιχη ενημέρωση των πολιτικών αρχηγών και των κομμάτων της Ελλάδας. Έχουν χρέος τα Υπουργεία Εξωτερικών κι Ενέργειας να συνεργαστούν, ώστε το συντομότερο δυνατόν να ανατεθούν σε μεγάλες εταιρείες όλα τα θαλάσσια οικόπεδα που βρίσκονται στα εξωτερικά όρια της ΑΟΖ νότια της Κρήτης και στο Ιόνιο.
5. Η Προοδευτική Πατριωτική Ενεργειακή μας Στρατηγική στηρίζεται στους ακόλουθους τρεις (3) βασικούς πυλώνες, που μπορούν να προσελκύσουν επενδύσεις άνω των 50 δις € την επόμενη 5ετία. Ζητούμε από την κυβέρνηση, τουλάχιστον να μην παρεμποδίζει και να μην υπονομεύει τους επενδυτές, αφού είναι ανίκανη να τους προσελκύσει.
Πυλώνας 1: Έρευνες Υδρογονανθράκων - Αγωγοί και Υποδομές φυσικού αερίου – Περιφερειακές Συνεργασίες στη ΝΑ Μεσόγειο. Την περίοδο 2011-2014, δρομολογήσαμε τις έρευνες Υδρογονανθράκων σε όλο το Ιόνιο και νότια της Κρήτης, εντάξαμε στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Χρηματοδότησης PCIs τους κορυφαίους αγωγούς και υποδομές TAP, EASTMED, IGB, FSRU Αλεξανδρούπολης, αναβάθμιση Ρεβυθούσας, καθώς και το ηλεκτρικό καλώδιο EuroAsia Interconnector. Ταυτόχρονα, δρομολογήσαμε τη Στρατηγική Ενεργειακή συνεργασία μας με το Ισραήλ και στη συνέχεια με την Αίγυπτο, ώστε Ελλάδα και Κύπρος να αποτελέσουν τους ισχυρούς συμμάχους για τροφοδοσία των κρατών – μελών της Ε.Ε. από τη νέα ενεργειακή πηγή, το ενεργειακό Eldorado της ΝΑ Μεσογείου.
Ιδιαίτερα για τον EuroAsia Interconnector, θεωρώ καταστροφική την επιλογή της κυβέρνησης για το ειδικό επενδυτικό όχημα «Αριάδνη», κατά παράνομο τρόπο κι ενάντια στις επιλογές της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας της Ε.Ε. Σε πρόσφατο κοινό ανακοινωθέν στις 27/2/2019, κυπριακές κι ευρωπαϊκές αρχές και φορείς, κατήγγειλαν την επιλογή της κυβέρνησης να μην στηρίξει το αίτημα της Κοινοπραξίας για χρηματοδότηση του έργου με τουλάχιστον 350.000.000€ και αντίθετα να επιβαρύνουν με το κόστος αυτό τους Έλληνες καταναλωτές, αφού η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής θα γίνει μέσα από δημόσιες δαπάνες, δηλ. θα επιβαρυνθούν οι Έλληνες πολίτες και καταναλωτές. Ταυτόχρονα, υπάρχει απόλυτη αδιαφορία για την κραυγή αγωνίας της Κυπριακής Δημοκρατίας για συνέχιση της ενεργειακής – ηλεκτρικής απομόνωσης της Κύπρου, σε αντίθεση με τη δική μας στρατηγική που ενσωμάτωσε τις ενεργειακές ανάγκες Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας, σε ένα ενιαίο, κορυφαίο έργο – Ενεργειακή Λεωφόρο, που συνδέει για πρώτη φορά την Ασία με την Ευρώπη. Επιπλέον, η κατά δύο χρόνια καθυστέρηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης «Κρήτη – Αττική», θα επιβαρύνει τους Έλληνες καταναλωτές με 800.000.000€, λόγω της επιβάρυνσης από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ). Επιπλέον, είναι απαράδεκτη η διάταξη του νσχ που συζητούμε σήμερα στη Βουλή, για απαλλαγή από τις αστικές ευθύνες των μελών της ΡΑΕ, που πιθανά σχετίζονται με το καλώδιο «Κρήτη - Αττική», κάτι που δεν είχε διανοηθεί να εισηγηθεί κανένας υπουργός μέχρι σήμερα, μια οικονομική και πολιτική πρόκληση, που συμπληρώνεται με τις εκτός ΑΣΕΠ προσλήψεις 79 ατόμων στη ΡΑΕ και άλλων επιπλέον 30 στην Αριάδνη.
Πυλώνας 2: Έξυπνη και Πράσινη Ενέργεια. Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την καταπολέμηση της Κλιματικής Αλλαγής, όπου έχουμε ζητήσει την ένταξή της στο άρθρο 24 του Συντάγματος, διαμορφώνουμε τις Προοδευτικές Πατριωτικές πολιτικές μας, για Ενεργειακή Δημοκρατία και καταπολέμηση της Ενεργειακής Φτώχειας με:
2.1. Στήριξη των έργων ΑΠΕ, τόσο μεγάλης κλίμακας, όσο και μικρότερης, στο πλαίσιο των Ενεργειακών Κοινοτήτων και ιδιαίτερα των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ), που μπορούν να μειώσουν κατά 60% το κόστος παραγωγής αγροτικών προϊόντων στους 300.000 αγρότες – μέλη τους.
2.2. Αποθήκευση Ενέργειας, που μπορεί να δημιουργήσει πάνω από 5.000.000 θέσεις εργασίας στην Ε.Ε.
2.3. Εξοικονόμηση Ενέργειας σε κατοικίες, δημόσια κτίρια κι επαγγελματικά κτίρια, ως το Mega Project της χώρας, που μπορεί να ξεπεράσει τα 10 δις € την επομένη 5ετία και να δημιουργήσει πάνω από 200.000 θέσεις εργασίας.
2.4. Ηλεκτροκίνηση οχημάτων, με συμβολή της χώρας, ώστε να μην είναι απλά εισαγωγέας οχημάτων, αλλά να συμμετάσχει με την Επιχειρηματική και Ακαδημαϊκή της Κοινότητα στη διαμόρφωση της αγοράς αυτής.
2.5. Αξιοποίηση της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, της Τεχνητής Νοημοσύνης, του Internet of Things (ΙοΤ), προκειμένου να διαμορφώσουμε τη στρατηγική μας για Έξυπνες Πόλεις – Έξυπνα Δίκτυα – Έξυπνα Κτίρια.
Πυλώνας 3: Η Ελλάδα μετασχηματίζεται στη μεγαλύτερη Τεχνική Βάση Συντήρησης Εξεδρών άντλησης Υδρογονανθράκων, κατασκευής αγωγών φυσικού αερίου και Μονάδων ΑΠΕ, ιδιαίτερα Αιολικών και Γεωθερμίας, στη Μεσόγειο, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για συμμετοχή της Βιομηχανίας κατά 20% στο ΑΕΠ των κρατών – μελών. Αξιοποιούμε την εξαιρετική γεωγραφική μας θέση, τη σπουδαία Ναυπηγοεπισκευαστική υποδομή και τεχνογνωσία μας, καθώς και την κορυφαία Μεταλλουργική Βιομηχανία μας, που εκτός των άλλων, τροφοδοτεί με σωληνώσεις μέχρι και τον αγωγό TAP. Τονίζω επίσης ιδιαίτερα, ότι τα επόμενα χρόνια στη Μεσόγειο, ιδιαίτερα μετά τις τελευταίες ανακαλύψεις κοιτασμάτων, υπάρχουν και θα αναπτυχθούν εκατοντάδες εξέδρες γεωτρήσεων Υδρογονανθράκων και σημαντικός αριθμός αγωγών φυσικού αερίου. Γεγονός που τεκμηριώνει επιχειρηματικά αυτή τη στροφή της χώρας σ’ αυτό το νέο, καινοτομικό τομέα.
Επιπλέον, σημειώνω ότι ο μεγάλος αριθμός των Αιολικών Πάρκων των Μεσογειακών χωρών, καθώς και τα σημαντικά γεωθερμικά πεδία της περιοχής, μπορούν επίσης να υποστηριχτούν από μια Ελλάδα - Τεχνική Βάση ενεργειακών υποδομών, ως μέρους του Βιομηχανικού Τομέα της εθνικής οικονομίας.
Αυτό είναι για μας το όραμα μια σύγχρονης Προοδευτικής Πατριωτικής Ενεργειακής Στρατηγικής για μια Ελλάδα της εθνικής αυτοπεποίθησης, της θεσμικής ισοτιμίας στην ΕΕ, της ισχυρής οικονομίας, της Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Δικαιοσύνης.
2. Εμφανίζονται τραγικές καθυστερήσεις στις έρευνες Ν-ΝΔ της Κρήτης, όπου έχουν ζητήσει 2 θαλάσσια οικόπεδα οι ExxonMobil - Total - ΕΛΠΕ. Διαφωνεί ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ. Δεν επιτρέπεται πια στη χώρα να υπάρχουν καθυστερήσεις άνω των 6 μηνών, πολύ περισσότερο όταν τα αιτήματα έρχονται από τις πιο αξιόπιστες εταιρείες του κόσμου. Χρειαζόμαστε επιταχυντές και όχι επιβραδυντές του εθνικού χρόνου. Στις έρευνες Υδρογονανθράκων δεν μπορεί να βαδίσουμε by the book. Είναι ολέθριο να συνεχίσει η σειριακή λειτουργία των διαδικασιών και όχι η παράλληλη. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να ολοκληρωθεί η μονογραφή των συμβάσεων και μετά να ανατεθούν οι Περιβαλλοντικές μελέτες. Πρέπει να τρέχουν παράλληλες διαδικασίες, για να μειώσουμε το χρόνο, όπως το κατάφερε π.χ. η Αίγυπτος στο κοίτασμα Zohr, όπου μέσα σε 2,5 χρόνια ολοκληρώθηκε η διαδικασία και ταυτόχρονα κατασκευάστηκε ο αγωγός φυσικού αερίου που μεταφέρει 5 δις κυβ.μ. από το κοίτασμα στην Αίγυπτο. Η εκφρασμένη δυσαρέσκεια της ExxonMobil, λόγω των καθυστερήσεων, είναι ορατή. Αντίστοιχα, τα οικόπεδα 15 και 20 του διαγωνισμού μας του 2014, Ν-ΝΑ της Κρήτης, πρέπει να ανατεθούν επίσης σε μεγάλους ενεργειακούς παίχτες, δεδομένου ότι διασφαλίζουν την ελληνική ΑΟΖ με πλήρη επήρεια της Γαύδου και ανοικτό τον κόλπο της Σύρτης. Αυτό θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη εθνική θωράκιση απέναντι στους προκλητικούς χάρτες των Τούρκων.
3. Αποτελεί κορυφαίο εθνικό λάθος της εξωτερικής πολιτικής, η εξαγγελθείσα επέκταση των χωρικών υδάτων από τα 6 στα 12ν.μ. μόνο στο Ιόνιο, χωρίς καμία περιοχή του Αιγαίου. Σε αντίστοιχη πρόταση της Ν.Δ. το 1988, ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε απαντήσει από το βήμα της Βουλής «Δεν αντιλαμβάνεστε ότι αν επεκτείνουμε τα χωρικά ύδατα σε περιοχή που κατ’ ουδένα τρόπο ενδιαφέρει την Τουρκία, π.χ. στον Αμβρακικό, τότε είναι σαν να χαρίζουμε όλο το Αιγαίο στην Τουρκία;».
4. Ακατανόητη επίσης, όπως τόνισα και στο Συνέδριο των Δελφών, η επιλογή να ενημερωθεί για τα χωρικά ύδατα η Τουρκία για τις προθέσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς καμία αντίστοιχη ενημέρωση των πολιτικών αρχηγών και των κομμάτων της Ελλάδας. Έχουν χρέος τα Υπουργεία Εξωτερικών κι Ενέργειας να συνεργαστούν, ώστε το συντομότερο δυνατόν να ανατεθούν σε μεγάλες εταιρείες όλα τα θαλάσσια οικόπεδα που βρίσκονται στα εξωτερικά όρια της ΑΟΖ νότια της Κρήτης και στο Ιόνιο.
5. Η Προοδευτική Πατριωτική Ενεργειακή μας Στρατηγική στηρίζεται στους ακόλουθους τρεις (3) βασικούς πυλώνες, που μπορούν να προσελκύσουν επενδύσεις άνω των 50 δις € την επόμενη 5ετία. Ζητούμε από την κυβέρνηση, τουλάχιστον να μην παρεμποδίζει και να μην υπονομεύει τους επενδυτές, αφού είναι ανίκανη να τους προσελκύσει.
Πυλώνας 1: Έρευνες Υδρογονανθράκων - Αγωγοί και Υποδομές φυσικού αερίου – Περιφερειακές Συνεργασίες στη ΝΑ Μεσόγειο. Την περίοδο 2011-2014, δρομολογήσαμε τις έρευνες Υδρογονανθράκων σε όλο το Ιόνιο και νότια της Κρήτης, εντάξαμε στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Χρηματοδότησης PCIs τους κορυφαίους αγωγούς και υποδομές TAP, EASTMED, IGB, FSRU Αλεξανδρούπολης, αναβάθμιση Ρεβυθούσας, καθώς και το ηλεκτρικό καλώδιο EuroAsia Interconnector. Ταυτόχρονα, δρομολογήσαμε τη Στρατηγική Ενεργειακή συνεργασία μας με το Ισραήλ και στη συνέχεια με την Αίγυπτο, ώστε Ελλάδα και Κύπρος να αποτελέσουν τους ισχυρούς συμμάχους για τροφοδοσία των κρατών – μελών της Ε.Ε. από τη νέα ενεργειακή πηγή, το ενεργειακό Eldorado της ΝΑ Μεσογείου.
Ιδιαίτερα για τον EuroAsia Interconnector, θεωρώ καταστροφική την επιλογή της κυβέρνησης για το ειδικό επενδυτικό όχημα «Αριάδνη», κατά παράνομο τρόπο κι ενάντια στις επιλογές της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας της Ε.Ε. Σε πρόσφατο κοινό ανακοινωθέν στις 27/2/2019, κυπριακές κι ευρωπαϊκές αρχές και φορείς, κατήγγειλαν την επιλογή της κυβέρνησης να μην στηρίξει το αίτημα της Κοινοπραξίας για χρηματοδότηση του έργου με τουλάχιστον 350.000.000€ και αντίθετα να επιβαρύνουν με το κόστος αυτό τους Έλληνες καταναλωτές, αφού η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής θα γίνει μέσα από δημόσιες δαπάνες, δηλ. θα επιβαρυνθούν οι Έλληνες πολίτες και καταναλωτές. Ταυτόχρονα, υπάρχει απόλυτη αδιαφορία για την κραυγή αγωνίας της Κυπριακής Δημοκρατίας για συνέχιση της ενεργειακής – ηλεκτρικής απομόνωσης της Κύπρου, σε αντίθεση με τη δική μας στρατηγική που ενσωμάτωσε τις ενεργειακές ανάγκες Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας, σε ένα ενιαίο, κορυφαίο έργο – Ενεργειακή Λεωφόρο, που συνδέει για πρώτη φορά την Ασία με την Ευρώπη. Επιπλέον, η κατά δύο χρόνια καθυστέρηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης «Κρήτη – Αττική», θα επιβαρύνει τους Έλληνες καταναλωτές με 800.000.000€, λόγω της επιβάρυνσης από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ). Επιπλέον, είναι απαράδεκτη η διάταξη του νσχ που συζητούμε σήμερα στη Βουλή, για απαλλαγή από τις αστικές ευθύνες των μελών της ΡΑΕ, που πιθανά σχετίζονται με το καλώδιο «Κρήτη - Αττική», κάτι που δεν είχε διανοηθεί να εισηγηθεί κανένας υπουργός μέχρι σήμερα, μια οικονομική και πολιτική πρόκληση, που συμπληρώνεται με τις εκτός ΑΣΕΠ προσλήψεις 79 ατόμων στη ΡΑΕ και άλλων επιπλέον 30 στην Αριάδνη.
Πυλώνας 2: Έξυπνη και Πράσινη Ενέργεια. Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την καταπολέμηση της Κλιματικής Αλλαγής, όπου έχουμε ζητήσει την ένταξή της στο άρθρο 24 του Συντάγματος, διαμορφώνουμε τις Προοδευτικές Πατριωτικές πολιτικές μας, για Ενεργειακή Δημοκρατία και καταπολέμηση της Ενεργειακής Φτώχειας με:
2.1. Στήριξη των έργων ΑΠΕ, τόσο μεγάλης κλίμακας, όσο και μικρότερης, στο πλαίσιο των Ενεργειακών Κοινοτήτων και ιδιαίτερα των Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ), που μπορούν να μειώσουν κατά 60% το κόστος παραγωγής αγροτικών προϊόντων στους 300.000 αγρότες – μέλη τους.
2.2. Αποθήκευση Ενέργειας, που μπορεί να δημιουργήσει πάνω από 5.000.000 θέσεις εργασίας στην Ε.Ε.
2.3. Εξοικονόμηση Ενέργειας σε κατοικίες, δημόσια κτίρια κι επαγγελματικά κτίρια, ως το Mega Project της χώρας, που μπορεί να ξεπεράσει τα 10 δις € την επομένη 5ετία και να δημιουργήσει πάνω από 200.000 θέσεις εργασίας.
2.4. Ηλεκτροκίνηση οχημάτων, με συμβολή της χώρας, ώστε να μην είναι απλά εισαγωγέας οχημάτων, αλλά να συμμετάσχει με την Επιχειρηματική και Ακαδημαϊκή της Κοινότητα στη διαμόρφωση της αγοράς αυτής.
2.5. Αξιοποίηση της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, της Τεχνητής Νοημοσύνης, του Internet of Things (ΙοΤ), προκειμένου να διαμορφώσουμε τη στρατηγική μας για Έξυπνες Πόλεις – Έξυπνα Δίκτυα – Έξυπνα Κτίρια.
Πυλώνας 3: Η Ελλάδα μετασχηματίζεται στη μεγαλύτερη Τεχνική Βάση Συντήρησης Εξεδρών άντλησης Υδρογονανθράκων, κατασκευής αγωγών φυσικού αερίου και Μονάδων ΑΠΕ, ιδιαίτερα Αιολικών και Γεωθερμίας, στη Μεσόγειο, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για συμμετοχή της Βιομηχανίας κατά 20% στο ΑΕΠ των κρατών – μελών. Αξιοποιούμε την εξαιρετική γεωγραφική μας θέση, τη σπουδαία Ναυπηγοεπισκευαστική υποδομή και τεχνογνωσία μας, καθώς και την κορυφαία Μεταλλουργική Βιομηχανία μας, που εκτός των άλλων, τροφοδοτεί με σωληνώσεις μέχρι και τον αγωγό TAP. Τονίζω επίσης ιδιαίτερα, ότι τα επόμενα χρόνια στη Μεσόγειο, ιδιαίτερα μετά τις τελευταίες ανακαλύψεις κοιτασμάτων, υπάρχουν και θα αναπτυχθούν εκατοντάδες εξέδρες γεωτρήσεων Υδρογονανθράκων και σημαντικός αριθμός αγωγών φυσικού αερίου. Γεγονός που τεκμηριώνει επιχειρηματικά αυτή τη στροφή της χώρας σ’ αυτό το νέο, καινοτομικό τομέα.
Επιπλέον, σημειώνω ότι ο μεγάλος αριθμός των Αιολικών Πάρκων των Μεσογειακών χωρών, καθώς και τα σημαντικά γεωθερμικά πεδία της περιοχής, μπορούν επίσης να υποστηριχτούν από μια Ελλάδα - Τεχνική Βάση ενεργειακών υποδομών, ως μέρους του Βιομηχανικού Τομέα της εθνικής οικονομίας.
Αυτό είναι για μας το όραμα μια σύγχρονης Προοδευτικής Πατριωτικής Ενεργειακής Στρατηγικής για μια Ελλάδα της εθνικής αυτοπεποίθησης, της θεσμικής ισοτιμίας στην ΕΕ, της ισχυρής οικονομίας, της Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Δικαιοσύνης.