Τα σχολεία άνοιξαν και το οικονομικό κόστος της μεταφοράς των μαθητών γίνεται δυσβάσταχτο για τις λαϊκές οικογένειες. ΄Ηδη από την πρώτη μέρα εκατοντάδες μαθητές καλούνται να πληρώνουν για τη μεταφορά το
υς.Η πολιτική συρρίκνωσης των δαπανών σε μη ανταποδοτικά έργα (όπως θεωρούν ότι είναι η εκπαίδευση) έβαλε στο στόχαστρο τους μαθητές στις πλάτες των οποίων παίζεται ένα επικοινωνιακό παιχνίδι μεταξύ κυβέρνησης ,περιφερειακής αρχής Πελοποννήσου και ΚΤΕΛ.
Μια εβδομάδα πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς η περιφέρεια Πελοποννήσου ανακοινώνει σε μαθητές και γονείς ότι δεν έχει βρεθεί λύση στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών γιατί ο διαγωνισμός για το συγκεκριμένο έργο “κατέστει άγονος”.
Στη συνέχεια άρχισε η γνωστή τακτική της αποποίησης ευθυνών μεταξύ Περιφέρειας Πελοποννήσου και ΚΤΕΛ , ρίχνοντας ο ένας το μπαλάκι στον άλλο.
Αυτά συμβαίνουν στη «μεταμνημονιακή» Ελλάδα ενώ ήδη έχει χτυπήσει το πρώτο κουδούνι.
Η μεταφορά των μαθητών θα έπρεπε να είναι ενταγμένη στη σχολική διαδικασία , καθώς για χιλιάδες μαθητές συνδέεται με το αν θα πάνε σχολείο ή όχι , να είναι κάθε φορά προϊόν διαπραγμάτευσης με ιδιώτες και τουριστικά γραφεία ή ΚΤΕΛ, τα οποία φυσικά λειτουργούν με γνώμονα τα έσοδα που θα φτάσουν σε αυτά, με το επιχειρηματικό τους συμφέρον. Δηλαδή, το εάν ένα παιδί θα πάει σχολείο εξαρτάται από το εάν το κέρδος ικανοποιεί τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων.
Οι πολιτικές των δραστικών περικοπών για την παιδεία, των μέχρι τώρα κυβερνήσεων, έχουν άμεσο αποτελέσμα τη συρρίκνωση της δαπάνης για την μεταφορά των μαθητών. Συνυπεύθυνη είναι η Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου που υλοποιεί αυτή την πολιτική κάνοντας κι ένα βήμα παρά πέρα, ιδιωτικοποιώντας τον έλεγχο στην υλοποίηση των συμβάσεων στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών.
Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως κόστος η μεταφορά των μαθητών, με πρόσχημα μάλιστα τη δύσκολη οικονομική κατάσταση. Όταν πρόκειται για τις ανάγκες του λαού, δεν υπάρχουν λεφτά, ενώ την ίδια στιγμή λεφτά βρίσκονται για να χρηματοδοτηθούν με διάφορους τρόπους οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι.
Καμία δικαιολογία, κανένα γραφειοκρατικό πρόβλημα, καμία μεταφοράευθυνών απ' τον έναν «αρμόδιο» στον άλλον δεν έχει θέση στο ζήτημα. Η εξασφάλιση της μεταφοράς μαθητών πρέπει να είναι αυτονόητη, διαφορετικά μιλάμε ξεκάθαρα για αποκλεισμό και επιπλέον δυσκολίες στη φοίτησή τους στο σχολείο. Παράλληλα, όμως, είναι φανερό πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει αποδείξει, ήδη, πως τα αυτονόητα για τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους δεν την αφορούν.
Καλούμε τους γονείς,τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουν τη δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα μεταφοράς μαθητών, ώστε κάθε χρονιά και για όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη, ασφαλής και δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών από και προς τα σχολεία τους. Άμεση λύση και δωρεάν μεταφορά με ασφάλεια όλων των μαθητών από και προς το σχολείο τους .
Καλούμε τα Δ.Σ. ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ Αργολίδας σε αγωνιστική κινητοποίηση για την άμεση επίλυση του προβλήματος.
Ναύπλιο 11/9/2018
υς.Η πολιτική συρρίκνωσης των δαπανών σε μη ανταποδοτικά έργα (όπως θεωρούν ότι είναι η εκπαίδευση) έβαλε στο στόχαστρο τους μαθητές στις πλάτες των οποίων παίζεται ένα επικοινωνιακό παιχνίδι μεταξύ κυβέρνησης ,περιφερειακής αρχής Πελοποννήσου και ΚΤΕΛ.
Μια εβδομάδα πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς η περιφέρεια Πελοποννήσου ανακοινώνει σε μαθητές και γονείς ότι δεν έχει βρεθεί λύση στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών γιατί ο διαγωνισμός για το συγκεκριμένο έργο “κατέστει άγονος”.
Στη συνέχεια άρχισε η γνωστή τακτική της αποποίησης ευθυνών μεταξύ Περιφέρειας Πελοποννήσου και ΚΤΕΛ , ρίχνοντας ο ένας το μπαλάκι στον άλλο.
Αυτά συμβαίνουν στη «μεταμνημονιακή» Ελλάδα ενώ ήδη έχει χτυπήσει το πρώτο κουδούνι.
Η μεταφορά των μαθητών θα έπρεπε να είναι ενταγμένη στη σχολική διαδικασία , καθώς για χιλιάδες μαθητές συνδέεται με το αν θα πάνε σχολείο ή όχι , να είναι κάθε φορά προϊόν διαπραγμάτευσης με ιδιώτες και τουριστικά γραφεία ή ΚΤΕΛ, τα οποία φυσικά λειτουργούν με γνώμονα τα έσοδα που θα φτάσουν σε αυτά, με το επιχειρηματικό τους συμφέρον. Δηλαδή, το εάν ένα παιδί θα πάει σχολείο εξαρτάται από το εάν το κέρδος ικανοποιεί τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων.
Οι πολιτικές των δραστικών περικοπών για την παιδεία, των μέχρι τώρα κυβερνήσεων, έχουν άμεσο αποτελέσμα τη συρρίκνωση της δαπάνης για την μεταφορά των μαθητών. Συνυπεύθυνη είναι η Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου που υλοποιεί αυτή την πολιτική κάνοντας κι ένα βήμα παρά πέρα, ιδιωτικοποιώντας τον έλεγχο στην υλοποίηση των συμβάσεων στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών.
Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως κόστος η μεταφορά των μαθητών, με πρόσχημα μάλιστα τη δύσκολη οικονομική κατάσταση. Όταν πρόκειται για τις ανάγκες του λαού, δεν υπάρχουν λεφτά, ενώ την ίδια στιγμή λεφτά βρίσκονται για να χρηματοδοτηθούν με διάφορους τρόπους οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι.
Καμία δικαιολογία, κανένα γραφειοκρατικό πρόβλημα, καμία μεταφοράευθυνών απ' τον έναν «αρμόδιο» στον άλλον δεν έχει θέση στο ζήτημα. Η εξασφάλιση της μεταφοράς μαθητών πρέπει να είναι αυτονόητη, διαφορετικά μιλάμε ξεκάθαρα για αποκλεισμό και επιπλέον δυσκολίες στη φοίτησή τους στο σχολείο. Παράλληλα, όμως, είναι φανερό πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει αποδείξει, ήδη, πως τα αυτονόητα για τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους δεν την αφορούν.
Καλούμε τους γονείς,τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουν τη δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα μεταφοράς μαθητών, ώστε κάθε χρονιά και για όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη, ασφαλής και δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών από και προς τα σχολεία τους. Άμεση λύση και δωρεάν μεταφορά με ασφάλεια όλων των μαθητών από και προς το σχολείο τους .
Καλούμε τα Δ.Σ. ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ Αργολίδας σε αγωνιστική κινητοποίηση για την άμεση επίλυση του προβλήματος.
Ναύπλιο 11/9/2018