Τον Ιούλιο ολοκληρώθηκε ο έβδομος κύκλος του Θερινού Προγράμματος Μαθητών Λυκείου (HSSP 2018) του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard.
Ο Νικόλας Πρεβελάκης (Harvard και CHS), Διευθυ
ντής του Προγράμματος, ο Kevin Caffrey, Λέκτορας Κοινωνικών Σπουδών στο Harvard, οι τέσσερις Εκπαιδευτικοί Συνεργάτες, φοιτητές του Harvard,Rohan Shah, Audrey Sheehy, Salvatore DeFrancesco, Nell Shea και η Ματίνα Γκόγκα, Συντονίστρια του Προγράμματος, εργάστηκαν εντατικά με τους 18 συμμετέχοντες μαθητές Λυκείου για 15 μέρες. Η συμμετοχή μαθήτριας από το αμερικανικό σχολείο Odyssey Charter School, Wilmington, Delaware, σηματοδότησε εφέτος την έναρξη της προετοιμασίας για το μελλοντικό άνοιγμα του Προγράμματος σε μαθητές από την Αμερική (ή και εκτός Αργολίδας). Οι επιλεγμένοι μαθητές εργάστηκαν σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που βασίζεται σε αντίστοιχα πρότυπα θερινών σχολείων του Πανεπιστημίου Harvard και συμμετείχαν, πέρα από τις καθορισμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες του προγράμματος και σε πλήθος άλλων διαλέξεων και καινοτόμων δραστηριοτήτων που οργανώθηκαν για να δώσει το πρόγραμμα όσο το δυνατόν περισσότερα ερεθίσματα στους συμμετέχοντες.
ντής του Προγράμματος, ο Kevin Caffrey, Λέκτορας Κοινωνικών Σπουδών στο Harvard, οι τέσσερις Εκπαιδευτικοί Συνεργάτες, φοιτητές του Harvard,Rohan Shah, Audrey Sheehy, Salvatore DeFrancesco, Nell Shea και η Ματίνα Γκόγκα, Συντονίστρια του Προγράμματος, εργάστηκαν εντατικά με τους 18 συμμετέχοντες μαθητές Λυκείου για 15 μέρες. Η συμμετοχή μαθήτριας από το αμερικανικό σχολείο Odyssey Charter School, Wilmington, Delaware, σηματοδότησε εφέτος την έναρξη της προετοιμασίας για το μελλοντικό άνοιγμα του Προγράμματος σε μαθητές από την Αμερική (ή και εκτός Αργολίδας). Οι επιλεγμένοι μαθητές εργάστηκαν σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που βασίζεται σε αντίστοιχα πρότυπα θερινών σχολείων του Πανεπιστημίου Harvard και συμμετείχαν, πέρα από τις καθορισμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες του προγράμματος και σε πλήθος άλλων διαλέξεων και καινοτόμων δραστηριοτήτων που οργανώθηκαν για να δώσει το πρόγραμμα όσο το δυνατόν περισσότερα ερεθίσματα στους συμμετέχοντες.
Ενδεικτικά:
- συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες, παιχνίδια προσομοίωσης και συζητήσεις που οργάνωσαν γι’ αυτούς οι Εκπαιδευτικοί Συνεργάτες,
- ενημερώθηκαν για σπουδές σε αμερικανικά εκπαιδευτικά ιδρύματα από το Νικόλα Τουρίδη, Εκπαιδευτικό Σύμβουλο και Συντονιστή του Αμερικανικού Προγράμματος του Ιδρύματος Fulbright στην Ελλάδα,
- παρακολούθησαν διάλεξη και συζήτησαν με τον Στέλιο Βιρβιδάκη, Καθηγητή Φιλοσοφίας στο Τμήμα Μ.Ι.Θ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών,
- συνομίλησαν με καθηγητές του Τμήματος Κοινωνικών Σπουδών του Harvard μέσω τηλεδιάσκεψης,
- παρακολούθησαν διάλεξη του Νίκου Χατζηκωστή, συγγραφέα, φιλοσόφου, και ταξιδευτή σε όλο τον κόσμο, με τίτλο: «Πως Να Γίνεις Αστροναύτης Χωρίς Να Αφήσεις Τη Γη»,
- συμμετείχαν σε εθελοντική δραστηριότητα, στο πλαίσιο της προσφοράς και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινότητας, καθαρίζοντας το παραλιακό μονοπάτι του Ναυπλίου μέχρι το Φάρο,
- τις τελευταίες ημέρες του Προγράμματος συμμετείχαν σε Hackathon, όπου σχημάτισαν ομάδες, συνεργάστηκαν δημιουργικά και παρήγαγαν καινοτόμες ιδέες σχετικά με φλέγοντα κοινωνικά θέματα. Η τελική παρουσίαση των ιδεών που προέκυψαν από την εντατική τους εργασία πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιουλίου και ήταν ανοιχτή στους αποφοίτους του Θερινού Προγράμματος Μαθητών Λυκείου.
Το πρόγραμμα περατώθηκε με επιτυχία μετά την αξιολόγησή του από τους συμμετέχοντες. Σύντομα θα ξεκινήσει η προετοιμασία για την οργάνωση του επόμενου προγράμματος, το ερχόμενο καλοκαίρι.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, και για να ανταποκριθεί το Κέντρο στα αιτήματα των Αποφοίτων του HSSP να συνεχίσουν τη σχέση κι εμπλοκή τους με το Πρόγραμμα, για πρώτη φορά το φετινό καλοκαίρι, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνικών Σπουδών του HarvardΕργαστήριο με θέμα «Πολιτική Φιλοσοφία, Εκπαίδευση και Πολίτες». Προσκεκλημένοι ομιλητές των panels με διαφορετική θεματολογία το καθένα ήταν από το Τμήμα Κοινωνικών Σπουδών του Harvard οι Rebecca Ploof, David Lebow, Don Tontiplanthol, Nicole Newendorp, Kevin Caffrey, και Tracey Rosen· ο Εκπαιδευτικός Υπότροφος από τα Αρσάκεια Σχολεία, Αλέξανδρος Αλεξίου· ο Εκπαιδευτικός Greg Altmeier από το Odyssey Charter School, Wilmington, Delaware· καθώς και ο Χρήστος Τσιρώνης, Επίκουρος Καθηγητής του ΑΠΘ και Υπότροφος του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών.
Το ΚΕΣ ευχαριστεί θερμά όλους τους διδάσκοντες και επισκέπτες καθηγητές, τους φοιτητές του Harvard οι οποίοι έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους ως Εκπαιδευτικοί Συνεργάτες, και τους συμμετέχοντες μαθητές. Ευχαριστούμε το Δήμο Ναυπλιέων για τη συνεργασία κατά την εθελοντική δραστηριότητα του προγράμματος και για την παροχή όλων των απαραίτητων υλικών, καθώς και το Ίδρυμα Fulbright στην Ελλάδα για την ενημερωτική συνάντηση με τους συμμετέχοντες, και τον κύριο Νίκο Χατζηκωστή για την ομιλία του προς τους μαθητές. Επίσης, ευχαριστούμε θερμά την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας καθώς και τους Διευθυντές και Διευθύντριες και τους καθηγητές όλων των Γενικών Λυκείων του νομού, αλλά και των Αρσακείων Λυκείων: Γενικό Ψυχικού και Ιωαννίνων, για τη συνεργασία κατά την οργάνωση του Προγράμματος.
Κέντρο Ελληνικών Σπουδών (Ελλάδος)
Πανεπιστήμιο Harvard
- συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες, παιχνίδια προσομοίωσης και συζητήσεις που οργάνωσαν γι’ αυτούς οι Εκπαιδευτικοί Συνεργάτες,
- ενημερώθηκαν για σπουδές σε αμερικανικά εκπαιδευτικά ιδρύματα από το Νικόλα Τουρίδη, Εκπαιδευτικό Σύμβουλο και Συντονιστή του Αμερικανικού Προγράμματος του Ιδρύματος Fulbright στην Ελλάδα,
- παρακολούθησαν διάλεξη και συζήτησαν με τον Στέλιο Βιρβιδάκη, Καθηγητή Φιλοσοφίας στο Τμήμα Μ.Ι.Θ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών,
- συνομίλησαν με καθηγητές του Τμήματος Κοινωνικών Σπουδών του Harvard μέσω τηλεδιάσκεψης,
- παρακολούθησαν διάλεξη του Νίκου Χατζηκωστή, συγγραφέα, φιλοσόφου, και ταξιδευτή σε όλο τον κόσμο, με τίτλο: «Πως Να Γίνεις Αστροναύτης Χωρίς Να Αφήσεις Τη Γη»,
- συμμετείχαν σε εθελοντική δραστηριότητα, στο πλαίσιο της προσφοράς και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινότητας, καθαρίζοντας το παραλιακό μονοπάτι του Ναυπλίου μέχρι το Φάρο,
- τις τελευταίες ημέρες του Προγράμματος συμμετείχαν σε Hackathon, όπου σχημάτισαν ομάδες, συνεργάστηκαν δημιουργικά και παρήγαγαν καινοτόμες ιδέες σχετικά με φλέγοντα κοινωνικά θέματα. Η τελική παρουσίαση των ιδεών που προέκυψαν από την εντατική τους εργασία πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιουλίου και ήταν ανοιχτή στους αποφοίτους του Θερινού Προγράμματος Μαθητών Λυκείου.
Το πρόγραμμα περατώθηκε με επιτυχία μετά την αξιολόγησή του από τους συμμετέχοντες. Σύντομα θα ξεκινήσει η προετοιμασία για την οργάνωση του επόμενου προγράμματος, το ερχόμενο καλοκαίρι.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, και για να ανταποκριθεί το Κέντρο στα αιτήματα των Αποφοίτων του HSSP να συνεχίσουν τη σχέση κι εμπλοκή τους με το Πρόγραμμα, για πρώτη φορά το φετινό καλοκαίρι, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνικών Σπουδών του HarvardΕργαστήριο με θέμα «Πολιτική Φιλοσοφία, Εκπαίδευση και Πολίτες». Προσκεκλημένοι ομιλητές των panels με διαφορετική θεματολογία το καθένα ήταν από το Τμήμα Κοινωνικών Σπουδών του Harvard οι Rebecca Ploof, David Lebow, Don Tontiplanthol, Nicole Newendorp, Kevin Caffrey, και Tracey Rosen· ο Εκπαιδευτικός Υπότροφος από τα Αρσάκεια Σχολεία, Αλέξανδρος Αλεξίου· ο Εκπαιδευτικός Greg Altmeier από το Odyssey Charter School, Wilmington, Delaware· καθώς και ο Χρήστος Τσιρώνης, Επίκουρος Καθηγητής του ΑΠΘ και Υπότροφος του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών.
Το ΚΕΣ ευχαριστεί θερμά όλους τους διδάσκοντες και επισκέπτες καθηγητές, τους φοιτητές του Harvard οι οποίοι έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους ως Εκπαιδευτικοί Συνεργάτες, και τους συμμετέχοντες μαθητές. Ευχαριστούμε το Δήμο Ναυπλιέων για τη συνεργασία κατά την εθελοντική δραστηριότητα του προγράμματος και για την παροχή όλων των απαραίτητων υλικών, καθώς και το Ίδρυμα Fulbright στην Ελλάδα για την ενημερωτική συνάντηση με τους συμμετέχοντες, και τον κύριο Νίκο Χατζηκωστή για την ομιλία του προς τους μαθητές. Επίσης, ευχαριστούμε θερμά την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας καθώς και τους Διευθυντές και Διευθύντριες και τους καθηγητές όλων των Γενικών Λυκείων του νομού, αλλά και των Αρσακείων Λυκείων: Γενικό Ψυχικού και Ιωαννίνων, για τη συνεργασία κατά την οργάνωση του Προγράμματος.
Κέντρο Ελληνικών Σπουδών (Ελλάδος)
Πανεπιστήμιο Harvard