Πρόσφατα συγκροτήθηκε η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Επαναλειτουργία του Τρένου στην Αργολίδα για να συσπειρώσει και να εκφράσει όλους όσους επιδιώκουν και αγωνίζονται για να επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική σύνδεση του νομού με την Κόρινθο και μέσω αυτής με την Αθήνα, ξαναβάζοντας την Αργολίδα στο σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας.
Προς την κατεύθυνση αυτή πραγματοποιούνται εκδηλώσεις, συσκέψεις, συναντήσεις με φορείς του νομού έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα Αρραγές μέτωπο για την επαναλειτουργία του τρένου στην Αργολίδα.
Η σημασία της επαναλειτουργίας του τραίνου ξεπερνά την σημερινή συγκύρια και συνδέεται άρρηκτα με το αναπτυξιακό μέλλον και την του
ριστική προοπτική της Αργολίδας που περνάει μέσα από την ενδυνάμωση των επαφών της με την πρωτεύουσα της χώρας, τις μεγάλες διεθνείς της πύλες (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Λιμάνι Πειραιά, Δυτική Πύλη Πατρών), καθώς και τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά και μεταφορικά δίκτυα. Επειδή ο πρώτος και άμεσος στόχος η επαναλειτουργία της μετρικής γραμμής με δρομολόγια Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο και με ανταπόκριση στον σταθμό Κορίνθου με τον Προαστιακό προς και από Αθήνα και Διεθνή Αερολιμένα, θεωρούμε ότι είναι και εφικτός και βιώσιμος και επιτεύξιμος και ρεαλιστικός, αφορά δε αξιοποίηση της πρόσφατης επένδυσης που είχε γίνει για την ανακαίνιση της γραμμής (2003-2009).
Μακροπρόθεσμα να δούμε την διερεύνηση σκοπιμότητας μελλοντικής μετατροπής της ως άνω γραμμής σε μονή ηλεκτροκίνηση γραμμή διεθνούς εύρους, με άμεση επέκταση ορισμένων δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου των Αθηνών μέχρι Άργος και Ναύπλιο.
Υπενθυμίζουμε ότι ο σιδηροδρομικός άξονας Κορίνθου-Άργους-Ναυπλίου προβλέπεται ως υποστηρικτικός βραχίονας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών και πιο συγκεκριμένα του δυτικού κλάδου του Αθήνα-Κόρινθος-Κιάτο, στο θεσμοθετημένο από το 2009 Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο Ελλάδος.
Εξαιρετικά σημαντικό είναι οι σημερινοί αρμόδιοι να αποφύγουν τα λάθη του παρελθόντος και να μην πάρουν βιαστικές αποφάσεις, χωρίς ολοκληρωμένη μελέτη και στρατηγικό σχεδιασμό, για να αποφύγουμε ανάλογα πισωγυρίσματα.
Εμείς ως Περιφερειακή Παράταξη «Πελοπόννησος Οικολογική» στηρίζουμε τις πρωτοβουλίες των πολιτών για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην Ανατολική Πελοπόννησο και αιτούμε, σαν πρώτο βήμα την άμεση λειτουργία των δρομολογίων Κόρινθος – Μήκυνες – Άργος - Τίρυνθα – Ναύπλιο, που ένωναν για δεκαετίες τον κύριο σιδηροδρομικό ιστό της χώρας με την πρώτη πρωτεύουσα του σύγχρονου ελληνικού κράτους αλλά και με ορισμένους από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους του κόσμου.
Σε αυτή την προσπάθεια της διεκδίκησης θεωρούμε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου σε συνεργασία με τις δημοτικές αρχές τους φορείς και τους συλλόγους πρέπει να έχει κυρίαρχο λόγο και ρόλο.
Θέτουμε λοιπόν το ερώτημα:
Ποιες πρωτοβουλίες έχει πάρει ή προτίθεται να πάρει η Περιφερειακή αρχή Πελοποννήσου στην προσπάθεια διεκδίκησης της έναρξης δρομολογίων στη γραμμή Κόρινθος - Μυκήνες - Άργος - Ναύπλιο.
Για την
Περιφερειακή Παράταξη “Πελοπόννησος Οικολογική”
Δήμητρα Λυμπεροπούλου
Προς την κατεύθυνση αυτή πραγματοποιούνται εκδηλώσεις, συσκέψεις, συναντήσεις με φορείς του νομού έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα Αρραγές μέτωπο για την επαναλειτουργία του τρένου στην Αργολίδα.
Η σημασία της επαναλειτουργίας του τραίνου ξεπερνά την σημερινή συγκύρια και συνδέεται άρρηκτα με το αναπτυξιακό μέλλον και την του
ριστική προοπτική της Αργολίδας που περνάει μέσα από την ενδυνάμωση των επαφών της με την πρωτεύουσα της χώρας, τις μεγάλες διεθνείς της πύλες (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Λιμάνι Πειραιά, Δυτική Πύλη Πατρών), καθώς και τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά και μεταφορικά δίκτυα. Επειδή ο πρώτος και άμεσος στόχος η επαναλειτουργία της μετρικής γραμμής με δρομολόγια Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο και με ανταπόκριση στον σταθμό Κορίνθου με τον Προαστιακό προς και από Αθήνα και Διεθνή Αερολιμένα, θεωρούμε ότι είναι και εφικτός και βιώσιμος και επιτεύξιμος και ρεαλιστικός, αφορά δε αξιοποίηση της πρόσφατης επένδυσης που είχε γίνει για την ανακαίνιση της γραμμής (2003-2009).
Μακροπρόθεσμα να δούμε την διερεύνηση σκοπιμότητας μελλοντικής μετατροπής της ως άνω γραμμής σε μονή ηλεκτροκίνηση γραμμή διεθνούς εύρους, με άμεση επέκταση ορισμένων δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου των Αθηνών μέχρι Άργος και Ναύπλιο.
Υπενθυμίζουμε ότι ο σιδηροδρομικός άξονας Κορίνθου-Άργους-Ναυπλίου προβλέπεται ως υποστηρικτικός βραχίονας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών και πιο συγκεκριμένα του δυτικού κλάδου του Αθήνα-Κόρινθος-Κιάτο, στο θεσμοθετημένο από το 2009 Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο Ελλάδος.
Εξαιρετικά σημαντικό είναι οι σημερινοί αρμόδιοι να αποφύγουν τα λάθη του παρελθόντος και να μην πάρουν βιαστικές αποφάσεις, χωρίς ολοκληρωμένη μελέτη και στρατηγικό σχεδιασμό, για να αποφύγουμε ανάλογα πισωγυρίσματα.
Εμείς ως Περιφερειακή Παράταξη «Πελοπόννησος Οικολογική» στηρίζουμε τις πρωτοβουλίες των πολιτών για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην Ανατολική Πελοπόννησο και αιτούμε, σαν πρώτο βήμα την άμεση λειτουργία των δρομολογίων Κόρινθος – Μήκυνες – Άργος - Τίρυνθα – Ναύπλιο, που ένωναν για δεκαετίες τον κύριο σιδηροδρομικό ιστό της χώρας με την πρώτη πρωτεύουσα του σύγχρονου ελληνικού κράτους αλλά και με ορισμένους από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους του κόσμου.
Σε αυτή την προσπάθεια της διεκδίκησης θεωρούμε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου σε συνεργασία με τις δημοτικές αρχές τους φορείς και τους συλλόγους πρέπει να έχει κυρίαρχο λόγο και ρόλο.
Θέτουμε λοιπόν το ερώτημα:
Ποιες πρωτοβουλίες έχει πάρει ή προτίθεται να πάρει η Περιφερειακή αρχή Πελοποννήσου στην προσπάθεια διεκδίκησης της έναρξης δρομολογίων στη γραμμή Κόρινθος - Μυκήνες - Άργος - Ναύπλιο.
Για την
Περιφερειακή Παράταξη “Πελοπόννησος Οικολογική”
Δήμητρα Λυμπεροπούλου