Το 2011 η κρίση είχε αρχίσει να δείχνει για τα καλά τα δόντια της και οι ελληνικές εταιρείες αναζητούσαν τρό
πους να διατηρήσουν τους τζίρους και την κερδοφορία τους. Ταυτόχρονα, πολιτικοί και επιχειρηματίες έψαχναν ήδη τη «συνταγή της επόμενης ημέρας» προσπαθώντας να διδαχθούν από τα παραδείγματα άλλων χωρών που είχαν βρεθεί σε παρόμοια κατάσταση.
πους να διατηρήσουν τους τζίρους και την κερδοφορία τους. Ταυτόχρονα, πολιτικοί και επιχειρηματίες έψαχναν ήδη τη «συνταγή της επόμενης ημέρας» προσπαθώντας να διδαχθούν από τα παραδείγματα άλλων χωρών που είχαν βρεθεί σε παρόμοια κατάσταση.
Το «πάντρεμα» των δύο αυτών αναζητήσεων σε ένα νεαρό, ανήσυχο μυαλό δημιούργησαν την εταιρεία «Ευγενές» τρόφιμα και Ελαιόλαδα.
«Αφορμή στάθηκε ένα μικρό οικογενειακό κτήμα με ελιές στην περιοχή του Κρανιδίου Αργολίδας άλ
λα και ένα βιβλίο που διάβαζα εκείνη την εποχή, και αφορούσε το πώς βρήκαν αναπτυξιακή διέξοδο χώρες που έχουν περάσει από προγράμματα διάσωσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Μεταξύ των διεξόδων ήταν φυσικά και η αγροτική παραγωγή» εξηγεί στο insider.gr o ιδρυτής και ιδιοκτήτης της εταιρείας κ. Βασίλης Ξυπολυτάς.
Η ιδέα έγινε πράξη και άμεσα βρήκε μεγάλη επιχειρηματική ανταπόκριση. Παρά το γεγονός ότι τα προϊόντα «Ευγενές» είναι στην πραγματικότητα Delicatessen, έχουν καταγράψει μεγάλη επιτυχία ως μαζικό προϊόν των σουπερ μάρκετ.
Το Ευγενές σήμερα έχει 3 προϊόντα Ελαιολάδου και διατίθεται σε περισσότερα από 1000 καταστήματα σουπερ μάρκετ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ τώρα επεκτείνεται και σε άλλα προϊόντα της Ελληνικής γης.
Όπως αναφέρει ο κ. Ξυπολυτάς, το μυστικό της επιτυχίας είναι ξεκάθαρο: Έχει τιμή χαμηλότερη από την πλειοψηφία των εξαιρετικά παρθένων ελαιόλαδων ενώ ταυτόχρονα κρατά τα σκήπτρα των εκλεκτικών, ποιοτικών χαρακτηριστικών του ελαιολάδου ενώ παράλληλα διατίθεται σε μια εξαιρετικά ποιοτική και πολυτελή συσκευασία. Κατά αυτό το τρόπο, μπορεί να αντιμετωπίσει την οικονομική καταναλωτική κρίση αλλά και να τοποθετείται στο «ποιοτικό κομμάτι» της μαζικής αγοράς ελαιόλαδου της Ελλάδας.
Δεν είναι μόνο ένα καταναλωτικό προϊόν..
Πέρα όμως από την επιχειρηματική του επιτυχία, το Ευγενές μπορεί να αποτελέσει πρώτης τάξεως παράδειγμα προς μίμηση για τον επιχειρηματικό δρόμο που μπορεί να ακολουθήσουν οι ελληνικές εταιρείες στην εποχή της κρίσης. Όπως εξηγεί ο κ. Ξυπολυτάς, το «Ευγενές» εκπροσωπεί μια άλλη Ελλάδα.. Αυτή της δημιουργίας, της πρωτοτυπίας και της ποιότητας. Δηλαδή την Ελλάδα της Ευγένειας.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το Ευγενές έχει ένα συγκεκριμένο κώδικα τιμής, που αναγράφεται στο πίσω μέρος κάθε μπουκαλιού. Σε αυτόν, μεταξύ άλλων αναγράφονται ότι τυποποιείται με τις εκλεκτότερες ποικιλίες ελαιολάδου, ότι είναι αμιγώς Ελληνικό προϊόν και διατίθεται μόνο σε καταστήματα Ελληνικών συμφερόντων και ότι στοχεύει σε υψηλής ποιότητας συσκευασία αλλά και στο χαμηλότερο βιώσιμο κέρδος.
Ενδιαφέρον επίσης είναι το γεγονός ότι σε κάθε φιάλη υπάρχουν στοίχοι από ποιήματα του Κωστή Παλαμά, του Καβάφη και άλλων μεγάλων ποιητών της χώρας μας.
Προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατό ποιότητα, για την παραγωγή του κάθε έτος γίνεται αυστηρή επιλογή, με βάση τον ηθικό και ποιοτικό κώδικα της εταιρίας, μεταξύ δεκάδων Ελλήνων μικροκαλλιεργητών του Κρανιδίου, Αργολίδας και της Περιοχή της Λακωνίας. Περιοχών ξακουστών για το ελαιόλαδό τους, αφού ειδικεύονται στη παραγωγή ελαιολάδου εδώ και 4000 χρόνια, ενώ το ελαιόλαδο τους είναι χαρακτηρισμένα ως Π.Ο.Π
Επιπλέον, το Ευγενές έχει σχεδιαστεί με μεράκι και αγάπη, μετά από χρόνια σπουδών στο χώρο του Μάρκετινγκ, από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη της εταιρίας, ο οποίος και στοχεύει στο χαμηλότερο βιώσιμο κέρδος. Γι’ αυτό και η τιμολόγηση είναι στο ήμισυ αντίστοιχων προϊόντων στην Ελληνική αγορά ενώ παράλληλα είναι ανταγωνιστικό τιμολογιακά σε μεσαίας ποιότητας εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το Ευγενές είναι αμιγώς Ελληνικό προϊόν. Το σύνολο της αλυσίδας παραγωγής (τυποποίηση, ετικέτα, φιάλη κτλ.) αλλά και η διάθεση του τελικού προϊόντος (παντοπωλεία, σουπερ μάρκετ), γίνεται μόνο σε εταιρίες Ελληνικών συμφερόντων.
Έτσι, όπως εξηγεί ο κ. Ξυπολυτάς, «στηρίζοντας την Ελληνική αγορά, αυξάνουμε την απασχόληση στην Ελλάδα, αντί στη Ιταλία ή αλλού, με ευεργετικά αποτελέσματα για την κατανάλωση (ΑΕΠ), για τα φορολογικά έσοδα του δημοσίου, καθώς επίσης για τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων. Μειώνουμε τις εισαγωγές, οπότε αντίστοιχα το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, περιορίζουμε τις δαπάνες επιδομάτων ανεργίας, με αποτέλεσμα να μειώνονται τα ελλείμματα του προϋπολογισμού, ενώ έμμεσα βοηθάμε στη βελτίωση της αποταμίευσης - οπότε των υγιών επενδύσεων».
http://www.insider.gr/epiheiriseis/emporio/87744/eygenes-ladi-poy-deihnei-pos-tha-vgoyme-apo-tin-krisi
http://www.insider.gr/epiheiriseis/emporio/87744/eygenes-ladi-poy-deihnei-pos-tha-vgoyme-apo-tin-krisi