Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2018

ΠΩΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΗ... ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ "ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ"

Το κόλπο των έναντι λογαριασμών ρεύματος


Πώς γεμίζουν τα άδεια ταμεία με καταναλώσεις που δεν έγιναν ποτέ


Η ΔΕΗ – ΔΕΔΗΕ ζητά «Δανεικά» από καλοπληρωτές με την μέθοδο των έναντι λογαριασμών, γεμίζοντας τα άδεια (;) ταμεία με λογιστικές μεθόδους που ξεπερνούν κάθε φαντασία.
Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που ξαφνικά βλέπουν φουσκωμένους τους «έναντι» λογαριασμούς που καλούνται να πληρώσουν και δεν βγάζουν άκρη αν επιχειρήσουν να βρουν το δίκιο τους, χάνοντας τελικά τον πολύτιμο χρόνο τους από γραφείο σε γραφείο και από υπηρεσία σε υπηρεσία.
Τρανταχτό παράδειγμα αυτό που περιγράφει το ρεπορτάζ και αναφέρεται σε επιχείρηση – καταναλωτή του Ναυπλίου.
Ο συγκεκριμένος επί 20ετίας πελάτης – που σημειωτέον είναι από τους καλοπληρωτές της επιχείρηση ρευματοδότησης, μιας και ποτέ οι πληρωμές των λογαριασμών δεν ήταν εκπρόθεσμες, άλλαξε την επωνυμία της επιχείρησης διατηρώντας όλα τα υπόλοιπα στοιχεία ίδια (επάγγελμα, διεύθυνση, ΑΦΜ κλπ).
Από τη ΔΕΗ – ΔΕΔΗΕ προκειμέ
νου να εκδίδουν τους λογαριασμούς στη νέα επωνυμία, ώστε να δικαιολογούνται στα έξοδα του πελάτη, ζήτησαν να καταργηθεί η προηγούμενη παροχή και να δημιουργηθεί νέα, με ανάλογη εκκαθάριση των προηγούμενων λογαριασμών. Αυτό έγινε, παρά την επιμονή του πελάτη που επέμενε ότι πρόκειται για την ίδια επιχείρηση – πελάτη της ΔΕΗ. Και εδώ ξεκινά η περιπέτεια…
Ο εκκαθαριστικός λογαριασμός που εκδίδεται και εξοφλείται άμεσα αφορά πολλές επιπλέον κιλοβατώρες, αφού δεν πέρασε καταμετρητής για να ελέγξει το ρολόι.
Ο πελάτης παρόλα αυτά πλήρωσε, ελπίζοντας ότι σε επόμενο λογαριασμό θα πιστωθεί η διαφορά.
Έλα όμως που αυτό δεν συνέβη…
Αντίθετα σε λίγες ημέρες εκδίδεται νέος λογαριασμός ο οποίος έχει ακόμα πιο πολλές κιλοβατώρες. Ο πελάτης αρχίζει να νοιώθει κορόιδο και αποφασίζει να επισκεφθεί τη ΔΕΗ του Ναυπλίου, για να διορθώσουν οι υπάλληλοι το λάθος. Αμ, δε….
Αφού περίμενε υπομονετικά κάμποση ώρα, οι υπάλληλοι της ΔΕΗ που είχαν κάνει την αλλαγή της επωνυμίας και με ενέργειές τους βγήκε ο εκκαθαριστικός λογαριασμός, του λένε ότι δεν είναι αυτοί υπεύθυνοι, αλλά η ΔΕΔΗΕ και τον στέλνουν στον πρώτο όροφο, σε άλλο γραφείο.
Η βαριεστημένη πλήν ευγενική υπάλληλος κοιτάει στον υπολογιστή της, σημειώνει τις κιλοβατώρες που της υπέδειξε ο πελάτης και προτείνει να μην εξοφληθεί ο τρέχον λογαριασμός, προτρέποντας τον πελάτη να περιμένει τον επόμενο που θα έχει διορθωθεί από τους συναδέρφους της στην Πάτρα, τόσο ως προς την ορθή κατανάλωση και επιπλέον θα πιστωθεί και το λάθος του προηγούμενου εκκαθαριστικού.
Ο καιρός περνάει, και στις 31/1/2018, ο πελάτης περιχαρής βρίσκει τον επόμενο λογαριασμό στο γραμματοκιβώτιό του, πιστεύοντας ότι η ΔΕΗ και η ΔΕΔΗΕ θα έχουν διορθώσει τα λάθη τους και ότι πλέον θα αρχίσει να ξαναπληρώνει κανονικά για την κατανάλωση ρεύματος που κάνει, η οποία κυμαίνεται από 70 – 100 ευρώ (πρόκειται για γραφείο).
Αλλά η ΔΕΗ και η ΔΕΔΗΕ φαίνεται ότι έχουν άλλα σχέδια, από αυτά του πελάτη τους. Ο νέος λογαριασμός όχι μόνο δεν του επιστρέφει τα επιπλέον χρήματα που είχε πληρώσει, όχι μόνο δεν έχει διορθωμένες τις κιλοβατώρες, αλλά χρεώνει τον πελάτη με πενταπλάσιο ποσό !!!
 
Λογαριασμός ρεύματοςΠενταπλάσιο ποσό ζητούν έναντι για το ρεύμα και προειδοποιούν για διακοπή παροχής
Τι να κάνει ο πελάτης, μια και δυό, αφήνει τη δουλειά του και ξαναπηγαίνει στη ΔΕΗ  - ΔΕΔΗΕ του Ναυπλίου, για να μάθει μέχρι πότε θα πρέπει να δανείζει με τα λεφτά του την εταιρεία ρευματοδότησης.
Η υπάλληλος αφού τον στραβοκοίταξε όταν αυτός ρώτησε πόσα τους λείπουν για να τους δανείσει, τον μάλωσε κιόλας, γιατί ο πελάτης αναφέρθηκε στη ΔΕΗ, ενώ εκεί ήταν τα γραφεία της ΔΕΔΗΕ !!!  Και συμπλήρωσε ότι δεν βλέπει στο σύστημά της να υπάρχει καμία διόρθωση. Για καλή του τύχη, ο πελάτης θυμήθηκε την υπάλληλο στο διπλανό γραφείο που τον είχε προτρέψει να αφήσει απλήρωτο τον προηγούμενο λογαριασμό, μέχρι να τακτοποιηθεί η λάθος μέτρηση από τους συναδέρφους της στην Πάτρα.
Τι να σου κάνει και εκείνη, κοιτάζει και πάλι στον υπολογιστή της και βλέπει ότι πράγματι οι Πατρινοί, περί άλλον τύρβαζαν…
Και μιας και απάντηση λογική δεν είχε, πρότεινε αυτή τη φορά στον πελάτη να περιμένει τον εκκαθαριστικό λογαριασμό του Μαρτίου, χωρίς όμως να του διευκρινίσει αν πρέπει να «δανείσει» τη ΔΕΗ μέχρι τότε πληρώνοντας τα πενταπλάσια χρήματα από αυτά που συνήθως πληρώνει. 
Ο τρίτος υπάλληλος του συγκεκριμένου γραφείου τότε, είχε την φαεινή ιδέα, προφανώς για να ξεφορτωθεί τον πελάτη να του προτείνει ότι θα βρει λύση στο πρόβλημα αν τηλεφωνήσει σε πενταψήφιο αριθμό των κεντρικών της υπηρεσίας του, όπου επιτόπου θα διορθώσουν το λάθος.
Ο πελάτης μια και δυο επιστρέφει στη δουλειά του, σηκώνει το ακουστικό, σχηματίζει το πενταψήφιο νούμερο και ο ευγενικός πλην άσχετος με το θέμα υπάλληλος από την άλλη άκρη της γραμμής του λέει, ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα πριν έρθει ο Μάρτιος που θα βγουν οι εκκαθαριστικοί λογαριασμοί…. Προτείνει δε στον πελάτη να δώσει ακόμα «κάποιο έναντι» για να μην του κόψουν το ρεύμα, παρότι έχει ήδη καταβάλει στη ΔΕΗ πολύ περισσότερα χρήματα εξοφλώντας τους προηγούμενους λογαριασμούς !!! Στην απάντηση του πελάτη ότι δεν θέλει να δώσει έναντι αλλά να πληρώσει το σύνολο της πραγματικής όμως αξίας του ρεύματος, για να τον ξεφορτωθεί και αυτός, τον παραπέμπει σε άλλον συνάδερφό του, στο τμήμα καταμετρήσεων στο Ναύπλιο για να διορθώσουν το λάθος.
Κάπου εκεί τελειώνει το ρεπορτάζ, αφού ο πελάτης βαρέθηκε τα πήγαινε – έλα μεταξύ υπαλλήλων της ΔΕΗ και της ΔΕΗΔΕ και αποφάσισε να πληρώσει τα πενταπλάσια χρήματα, δανείζοντας τη εταιρεία ρεύματος και ελπίζοντας ότι τον Μάρτιο με τον επόμενο λογαριασμό, θα συμψηφιστεί το λάθος της ΔΕΗ – ΔΕΔΗΕ, αφού δεήσει βέβαια να περάσει ο αρμόδιος που καταγράφει τις ενδείξεις των ρολογιών.
Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε βέβαια για εταιρεία - καταναλωτή που έχει ρευστότητα και μπορεί να πληρώσει πενταπλάσιο τον λογαριασμό, περιμένοντας την επιστροφή – συμψηφισμό του Μαρτίου. Αν επρόκειτο όμως για κάποιον άλλο πελάτη που δεν έχει αυτή τη δυνατότητα, τότε τι θα γινόταν; Απλά θα του έκοβαν το ρεύμα, χωρίς καν να του ζητήσουν συγγνώμη, μιας και τελευταίος έναντι λογαριασμός αναφέρει ρητά: 
«ΕΙΔΟΠΟΙΗΣ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ: Έχετε οφειλή από προηγούμενο λογαριασμό σας. Παρακαλούμε για την εξόφλησή της το αργότερο μέχρι την ημερομηνία λήξης του παρόντος λογαριασμού. Ο παρών λογαριασμός αποτελεί κοινοποίηση της εντολής διακοπής προς το Διαχειριστή Δικτύου, η οποία εκδίδεται την επόμενη ημερομηνίας λήξης του». 
Από ευγένεια, αν μην τι άλλο σκίζουνε στη ΔΕΗ και την ΔΕΔΗΕ!