Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017

Χαιρετισμός Γ.Γκιόλα και Γ.Μανιάτη στο συνέδριο για τον θαλάσσιο τουρισμό στο Ναύπλιο

Χαιρετισμός Γ.Γκιόλα στο συνέδριο για τον θαλάσσιο τουρισμό στο Ναύπλιο
 Σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσ
κληση στο σημερινό Συνέδριο που ασχολείται με τον θαλάσσιο Τουρισμό και τις προοπτικές του. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος διότι αυτό σηματοδοτεί τη σημασία που έχει τόσο ο θαλάσσιος τουρισμός, όσο και η ανάληψη δραστηριοτήτων για την περαιτέρω ενδυνάμωση του ελληνικού τουρισμού.

Μεγάλη Βαρύτητα εξάλλου στην ανάπτυξη του δίνει το υπουργείοΤουρισμού και η κυβέρνηση.

Η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού αποτελεί μια πρόκληση για τη χώρα καθώς μπορεί να γίνει κινητήριος μοχλό της ελληνικής οικονομίας.

Πλησιάζει η ώρα που η Ελλάδα θα κάνει ταμείο για την τουριστική σαιζόν 2017 .

Οι εκτιμήσεις για το 2017 είναι ότι ο αριθμός των επισκεπτών θα ξεπεράσει τα 30 εκατ., με τα έσοδα μεταξύ των 14,5 και 15 δισ. ευρώ.

Όλοι οι αριθμοί του 2017 είναι ανοδικοί. Περιφερειακά αεροδρόμια, Ελευθέριος Βενιζέλος, οδικοί άξονες, αλλά και ξεχωριστά νησιά καταγράφουν νέα ιστορικά ρεκόρ. 

Η ονομασία "ελληνικός τουρισμός" απόκτησε πλέον ένα τεράστιο εμβληματικό σήμα, μια βιομηχανία που αν προσεχθεί, μπορεί να αποτελέσει κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης της χώρας.
Με περισσότερα από 16,000 χιλιόμετρα ακτογραμμής, πάνω από 6.000 νησιά, και με εδραιωμένη πλέον θέση στην παγκόσμια αγορά τουρισμού, η Ελλάδα παρουσιάζει εξαιρετικές επενδυτικές ευκαιρίες στον συγκεκριμένο κλάδο.

Η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για καλοκαιρινές διακοπές, αλλά προσφέρει επίσης ελκυστικές προτάσεις για θεματικό τουρισμό όλο τον χρόνο. 

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά της, όπως η πλούσια πολιτισμική κληρονομιά, η φυσική ομορφιά του τόπου και η γεωγραφική ποικιλομορφία προσελκύουν τα τελευταία χρόνια σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο του τουρισμού, ενισχύοντας την εικόνα της Ελλάδας αφενός ως τουριστικού προορισμού παγκόσμιου βεληνεκούς, και αφετέρου ως τουριστική αγορά με εξαιρετικές επενδυτικές ευκαιρίες.

Ακόμα και κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, ο τουρισμός στην Ελλάδα υπήρξε από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης, με σημαντική συμβολή στην αγορά εργασίας, παρουσιάζοντας συνεχή αύξηση στα έσοδα και στις αφίξεις επισκεπτών, καθοδηγούμενη από: 
• Τη συνεχή προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης και των τουριστικών επιχειρήσεων να αναβαθμίσουν τα προσφερόμενα τουριστικά προϊόντα
• Την ανάπτυξη νέων και σημαντικών αγορών για την Ελλάδα όπως η Ρωσία, το Ισραήλ, η Τουρκία και η Κίνα
Την παρούσα χρονική στιγμή, ο τουριστικός κλάδος στο πλαίσιο μιας νέας πρωτοβουλίας στρατηγικής αναβάθμισης, εστιάζει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, και στην προσέλκυση υψηλότερης αξίας τουριστικών ομάδων (επισκέπτες με υψηλά εισοδήματα), στην αύξηση του μέσου εσόδου ανά επισκέπτη και στο άνοιγμα της Ελλάδας σε νέες αγορές.

Η Ελλάδα είναι ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου. Αυτό, πιθανότατα το ξέρατε. Αυτό που ενδέχεται να μη γνωρίζετε, όμως, είναι το ότι η χώρα μας είναι και ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς μιας ειδικής, ραγδαία αναπτυσσόμενης κατηγορίας της τουριστικής βιομηχανίας: Της κρουαζιέρας και του γιώτινγκ.

Τα ελληνικά νησιά είναι ανάμεσα τους δημοφιλέστερους προορισμούς στη Μεσόγειο, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά κρουαζιέρας στον κόσμο, μετά την Καραϊβική. Περισσότεροι από δύο εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται τα νησιά και τα λιμάνια της χώρας μας κάθε χρόνο με κρουαζιερόπλοια, σχεδόν το 10% των συνολικών τουριστικών αφίξεων. Τους λόγους μπορεί κάποιος εύκολα να τους καταλάβει. Η Ελλάδα διαθέτει εκατοντάδες πανέμορφα νησιά, εξαιρετικό κλίμα, χιλιάδες επισκέψιμους αρχαιολογικούς χώρους και σημαντικά, παγκόσμιας εμβέλειας αξιοθέατα.
Ωστόσο, η χώρα μας δεν κερδίζει από τη συγκεκριμένη αγορά όσα θα μπορούσε. Η κρουαζιέρα φέρνει στις ακτές μας το 10% των τουριστών που έρχονται κάθε χρόνο στη χώρα μας, αλλά μόνο το 3% των συνολικών τουριστικών εσόδων.

Γιατί ενώ διαθέτουμε ένα τόσο δημοφιλή προορισμό εισπράττουμε τόσο λίγα από τη συγκεκριμένη αγορά;

Στόχος του σημερινού Συνεδρίου είναι η αναζήτηση των απαντήσεων στις παραπάνω διαπιστώσεις.
Τι πρέπει να κάνουμε για να διεκδικήσει η χώρα μας το μερίδιο της αγοράς που της αξίζει;
Τα ελληνικά λιμάνια και, σε ένα γενικότερο πλαίσιο, οι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί είναι "φιλικοί" προς τον θαλάσσιο Τουρισμό;

Είναι πολύ ευχάριστο, αισιόδοξο και ελπιδοφόρο ότι οι Δήμοι και η Περιφέρεια της προικισμένης παραθαλάσσιας Αργολίδας, ανιχνεύουν το στίγμα και τις δυνατότητες προώθησης του θαλάσσιου τουρισμού, ώστε να αναδειχθούν σπουδαίες περιοχές φυσικού κάλλους, ιστορικής και πολιτιστικής αξίας, δίνοντας την απαραίτητη ώθηση για την ανάπτυξη της.
Σ΄αυτή την προσπάθεια δηλώνουμε όλοι συμμέτοχοι.
Χαιρετισμός Γ. Μανιάτη στο συνέδριο για το Θαλάσσιο Τουρισμό στο Ναύπλιο
Αγαπητοί φίλοι,

Λυπάμαι που δεν μπορώ να είμαι σήμερα μαζί σας, λόγω απουσίας μου εκτός Αργολίδας, στο πλαίσιο της προεκλογικής μου εκστρατείας για την υποψηφιότητα του επικεφαλής της Δημοκρατικής Παράταξης, του νέου φορέα της Σύγχρονης Κεντροαριστεράς, της ελληνικής Σοσιαλδημοκρατίας.

Καταθέτω συνοπτικά δύο παρεμβάσεις μου, ως υπουργού Περιβάλλοντος το 2014, που μπορούν να είναι χρήσιμες στη σημερινή σας συζήτηση:

-Το καλοκαίρι του 2014 νομοθέτησα τις προϋποθέσεις και προδιαγραφές ίδρυσης και λειτουργίας των Καταδυτικών Πάρκων της χώρας. Για πρώτη φορά αποκτήσαμε πλήρες θεσμικό πλαίσιο ως χώρα, προκειμένου να προσελκύσουμε ένα μεγάλο μέρος των 7.000.000 καταδυτών που έρχονται στη Μεσόγειο. Χαίρομαι πραγματικά γιατί η πρωτοβουλία αυτή υιοθετήθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία πρώτη από τις υπόλοιπες Περιφέρειες, ενέκρινε τη δημιουργία Καταδυτικού Πάρκου. Περιοχές της Αργολίδας όπως π.χ. το Τολό, η Επίδαυρος και η Ερμιονίδα μπορούν άμεσα να δρομολογήσουν ανάλογες επενδυτικές πρωτοβουλίες καταδυτικού τουρισμού, όπως έχω πολλές φορές συζητήσει με τους τοπικούς μας φορείς. 


-Τον Οκτώβριο του 2014, μετά από προσπάθειες αρκετών μηνών, αδειοδότησα το 1ο Υδατοδρόμιο της χώρας, το Υδατοδρόμιο της Κέρκυρας. Δυστυχώς το μεγάλο αυτό άνοιγμα στη δημιουργία ενός σύγχρονου δικτύου Υδατοδρομίων της χώρας, έχει μείνει μέχρι σήμερα ουσιαστικά ανεκμετάλλευτο. Σήμερα, 3 χρόνια μετά, ακόμα συζητούμε για αλλαγή θεσμικού πλαισίου, με ένα νομοσχέδιο φάντασμα που κατατίθεται και ξεκατατίθεται κατά περίπτωση. Το κυριότερο όμως είναι ότι φαίνεται πως η κυβέρνηση επιδιώκει και σ αυτόν τον τομέα την κρατικοποίηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, δηλαδή ουσιαστικά την απόλυτη καταστροφή του.

Αγαπητοί φίλοι είμαι βέβαιος ότι οι σκέψεις και οι προτάσεις που θα καταθέσετε για τα θέματα της Κρουαζιέρας και του Θαλάσσιου Τουρισμού, σε έναν τόπο όπως η Αργολίδα, ιδανικό για τέτοιες επενδύσεις, θα αποτελέσουν πολύ χρήσιμο εργαλείο για εμάς, που σε κεντρικό επίπεδο διαμορφώνουμε το Εθνικό Σχέδιο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, που θα βγάλει την χώρα από την κρίση.

Εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στις εργασίες σας

Με εκτίμηση,
καθ. Γιάννης Μανιάτης
Βουλευτής Αργολίδας