Δευτέρα 31 Ιουλίου 2017

Νέοι ορίζοντες ανοίγονται στην Επίδαυρο για την τυροκομία

Η Αργολίδα είναι πρώτη σε προβατοτροφία στην Πελοπόννησο, ενώ συνολικότερα για την περιοχή η τυροκομία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης

Νέοι ορίζοντες ανοίγονται στην Επίδαυρο για την τυροκομία
Το Τμήμα Γαλακτοκομίας-Τυροκομίας της Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης Επιδαύρου (ΣΕΚ), που το 2016 μετονομάστηκε σε Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης, φέτος έδωσε στην κο
ινωνία την πρώτη φουρνιά μαθητών της, που έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν επαγγελματικά νέα τυροκομικά προϊόντα και να ανοίξουν νέους ορίζοντες στην αγορά.
Το εκπαιδευτικό προσωπικό φαίνεται ότι αρνείται πεισματικά να υποταχθεί σε λογικές απλής διαχείρισης των μαθητών και, έχοντας περίσσευμα φαντασίας, μεράκι και όρεξη για δουλειά, κερδίζει τις μάχες που δίνει. Όλα αυτά προσέδωσαν δημοσιότητα στη σχολή, η οποία, μάλιστα, αποκόμισε θετικά σχόλια, όταν το 2016 έγινε γνωστό ότι με ελληνικό αγελαδινό γάλα παρασκευάστηκε το πρώτο τυρί Emmental Επιδαύρου, που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από το αντίστοιχο του εξωτερικού.
ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΝΙΑΡΧΟΣ δίνει ανάσα στα προβλήματα
Η προσπάθεια, όμως, δεν σταμάτησε εκεί, αλλά συνεχίστηκε. Έτσι, αυτή η χρονιά έκλεισε με μία ακόμα πιο ευχάριστη είδηση, αφού το Ίδρυμα Νιάρχος, θέλοντας να ανταμείψει και να υποστηρίξει την προσπάθεια που γίνεται, αποφάσισε να γίνει χορηγός και να στηρίξει οικονομικά την αγορά υλικών, περιορίζοντας τα κενά που υπάρχουν στις υποδομές των εργαστηρίων. Η διευθύντρια της σχολής, Δώρα Αντωνοπούλου, δήλωσε ότι η προσφορά του Ιδρύματος Νιάρχος «είναι ιδιαίτερα σημαντική και μέσω αυτής έχουμε μία αναγνώριση της προσπάθειας που γίνεται, αλλά και των αναγκών που υπάρχουν». Η χορηγία του ιδρύματος ήρθε μετά από γραπτό αίτημα και ολοκληρωμένη πρόταση των διοικούντων της σχολής. Έπειτα από αρκετές ώρες συζήτησης και αποδείξεις για την ανάγκη υλοποίησης του αιτήματος, οι άνθρωποι του ιδρύματος προχώρησαν ένα βήμα πιο πέρα από τα αιτήματα των ανθρώπων της σχολής παρέχοντας πέρα από τον εξοπλισμό της Γαλακτοκομικής Σχολής και έναν ωριμαντήρα για τα τυριά.
Ανάπτυξη για την περιοχή
Στη συνέχεια, η Δώρα Αντωνοπούλου επεσήμανε ότι «η αναβάθμιση της σχολής θα έχει θετικό αντίκτυπο συνολικότερα στην τοπική κοινωνία και όχι μόνον. Από τα στατιστικά στοιχεία, που διαθέτουμε, φαίνεται ότι η Αργολίδα είναι πρώτη σε προβατοτροφία και τρίτη σε αιγοτροφία, ενώ συνολικότερα για την Πελοπόννησο η τυροκομία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης. Με τη σωστή εκπαίδευση των τυροκόμων, θα δώσει τη δυνατότητα οικονομικής ανάπτυξης. Πλέον, η παράδοση δεν αρκεί και θα πρέπει να υπάρξει ενημέρωση για τα νέα προϊόντα και τις νέες μεθόδους».
Προφίλ των σπουδαστών της σχολής
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρώτη φουρνιά μαθητών της σχολής, όλοι ήταν μέλη οικογενειών κτηνοτρόφων που, μέσα στις επαγγελματικές αναζητήσεις τους, ήθελαν κατοχύρωση της εργασίας τους και νέους ορίζοντες με τις γνώσεις που θα αποκτούσαν. Η εκπαιδευτικός-χημικός Αγγελική Τάρλα, αναφερόμενη στο προφίλ των μαθητών, τόνισε ότι  «η αρχή της σχολής έγινε με παιδιά οικογενειών κτηνοτρόφων, που έδειξαν ότι αναζητούν νέες γνώσεις, ώστε να παράγουν νέα προϊόντα και να αυξήσουν τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες. Εργαστήκαμε πάνω σε 24 νέα είδη τυριών και αυτό ήταν μία βάση δεδομένων, που δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας νέων τυριών, έστω και με παραλλαγές, που θα αυξήσουν την επιρροή στην αγορά». Η μετατροπή της σχολής σε ΔΙΕΚ έφερε αλλαγή στη σύνθεση των μαθητών, αλλά επιβεβαίωσε την άποψη ότι βιώνουμε μία εποχή που όλοι ψάχνουν νέους ορίζοντες.
Η Αγγελική Τάρλα επισημαίνει ότι «τη σχολή παρακολουθούν και άτομα από άλλα επαγγέλματα, όπως πολιτικοί μηχανικοί ή υπάλληλοι που αγαπούν την τυροκομία και θέλουν να τη μάθουν, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν επαγγελματικά. Το σίγουρο είναι ότι οι απόφοιτοι δημιουργούν νέα αγορά, νέες θέσεις εργασίας και νέα προϊόντα πέρα από τα παραδοσιακά.
«Η προώθηση ενός προϊόντος είναι εξίσου σημαντική με την παρασκευή του. Μέρος της δουλειάς μας είναι να διδάξουμε στους σπουδαστές μας πώς να παρουσιάσουν το έργο τους, ώστε να φανεί αυτό επιθυμητό και ελκυστικό. Αυτοί είναι οι παράλληλοι στόχοι που μπαίνουν μέσα στην εκπαίδευση των μαθητών για να κερδίσουν τη μάχη της αγοράς», δηλώνει η Δώρα Αντωνοπούλου