Σάββατο 22 Απριλίου 2017

Ο Σπύρος Λυκούδης απαντά στο Mario Vagman για την επαναλειτουργία του τραίνου στην Αργολίδα

Κάναμε στο Σπύρο Λυκούδη, Βουλευτή Α’ Αθηνών, τον πρώτο βουλευτή που έκανε επερώτηση στη Βουλή για την επαναλειτουργία του τραίνου στην Αργολίδα, 4 επίκαιρες ερωτήσεις για το θέμα
Και αυτός μας απάντησε:
Να σημειώσουμε πως η επερώτηση στη Βουλή του κ. Λυκούδη έγινε όταν το ζήτημα της επαναλειτουργίας του τραίνου δεν ήταν στην επικαιρότητα και ελάχιστοι άνθρωποι στο νομό Αργολίδας ασχολούνταν τότε με το ζήτημα.
Η συνέντευξη
Κύριε Λυκούδη, αν και δεν είστε Βουλευτής Αργολίδας, είστε ο πρώτος Βουλευτής που έκανε σχετική επερώτηση στη Βουλή για την επαναλειτουργία του τραίνου. Τί ήταν αυτό που σας ώθησε να το κάνετε;
Λαμβάνοντας υπόψη την αναπτυξιακή προοπτική που προσδίδει μια σιδηροδρομική σύνδεση στην ευρύτερη περιοχή που εξυπηρετεί , καθώς και τον πακτωλό των ευρωπαϊκών κονδυλίων που έχουν ήδη δαπανηθεί κατά τα προηγούμενα χρόνια για την απόκτηση εξοπλισμού και υποδομών, ενώ σταδιακά απαξιώνονται λόγω μη χρήσης, καταλαβαίνετε ότι η ενασχόληση μου με το θέμα έχει γενικότερο αλλά και τοπικό χαρακτήρα.
Πόσο μεγάλη σημασία έχει πραγματικά η επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο;
Η σημασία της επαναλειτουργίας της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο συνδέεται με την τουριστική προοπτική ανάπτυξης στην περιοχή της Αργολίδας καθώς την τοποθετεί υψηλότερα στους ταξιδιωτικούς προορισμούς των ξένων επισκεπτών, διευκολύνει τους κατοίκους της περιοχής στην καθημερινή τους μετακίνηση αλλά και καθιστά την Πελοπόννησο σημείο επαφής με τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα.
Θεωρείτε πως η λειτουργία του τραίνου θα προκαλέσει κρίση σε άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς; Όπως για παράδειγμα τα λεωφορεία;
Ο σύγχρονος σιδηρόδρομος έχει πολλά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα μέσα μεταφορών και εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Άνεση, ασφάλεια και ποιότητα στις μετακινήσεις με ιδιαίτερα θετικό πρόσημο στην περιβαλλοντική προστασία.
Και μια τελευταία ερώτηση. Θα έλεγε κανείς πως η λειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών είναι θεμιτή από όλους. Ένας κακόπιστος όμως θα ισχυριζόταν με την Ελλάδα σε τόσο δυσχερή οικονομική κατάσταση πως μια τέτοια διεκδίκηση μοιάζει με πολυτέλεια. Τί θα του απαντούσατε;
Η τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου που συνεπάγεται αύξηση των θέσεων εργασίας και συγκράτηση των νέων στην περιοχή, η ανάδειξη του φυσικού πλούτου και της πολιτιστικής κληρονομιάς θα έπρεπε – ανεξάρτητα από τις οικονομικές δυσκολίες της χώρας – να είναι στο υψηλότερο σημείο της ατζέντας μιας αναπτυξιακής πολιτικής.