Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

"Η έλλειψη πολιτικής καλύπτεται με τηλεοπτικούς μονόλογους."

Η έλλειψη οποιασδήποτε συγκροτημένης πολιτιστικής πολιτικής από τη νέα Δημοτική Αρχή είναι περισσότερο από εμφανής, όχι μόνο στους πολίτες και επιχειρηματίες  του δήμου, αλλά και στους χιλιάδες επισκέπτες του νομού Αργολίδας. Παρόλες τις τηλεοπτικές προπαγανδιστικές προσπάθειες των ανθρώπων του δήμου για την δήθεν προβολή και ανάπτυξη του δήμου είναι σαφές ότι δεκαοκτώ μήνες τώρα αυτή,  μέσω μιας συγκροτημένης πολιτικής, είναι κενή περιεχομένου.
Και αν μια τέτοια πολιτική τα προηγούμενα χρόνια ίσως να μην είχε αντικείμενο σχεδιασμού, σήμερα με τα νέα Καλλικρατικά όρια του δήμου που περιλαμβάνουν τις Μυκήνες, την Λέρνα, τη Ν. Κίο και φυσικά το Άργος,  αποκτά  νέο περιεχόμενο. Πολύ δε περισσότερο όταν οι πολιτιστικές υποδομές μας στους αρχαιολογικούς χώρους αλλά και στα νέα μουσεία προσφέρουν δυνατότητες για  ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ για το σύνολο του δήμου, εργαλείο για την ανάδειξη της νέας ταυτότητας και δυνατότητας του τόπου.
Τα προηγούμενα χρόνια οι συνενωμένοι με το Άργος σήμερα δήμοι με τις Εφορίες Αρχαιοτήτων και το υπουργείο πολιτισμού υλοποίησαν πολύ σημαντικά έργα υποδομών στον πολιτισμό. Και γι αυτές τους τις προσπάθειες τους αξίζει ο  δημόσιος έπαινος.
Ο αρχαιολογικός χώρος των Μυκηνών, της Λέρνας, οι υποδομές και οι συντηρήσεις στον αρχαιολογικό χώρο του Άργους που έγιναν τα προηγούμενα οκτώ χρόνια , το νέο μουσείο των Μυκηνών, το νέο Βυζαντινό μουσείο του Άργους το οποίο θα λειτουργήσει στο επόμενο ενάμιση χρόνο και το Ψηφιακό Περίπτερο Πολιτισμού με τις σύγχρονες υποδομές δίπλα στην Αρχαία Αγορά του Άργους, έχουν την σφραγίδα πολλών προσπαθειών πολλών ανθρώπων.. Η έγκριση για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ του έργου: Δυτική Ψηφιακή Αργολίδα ( μετά από  πρόταση που είχε  υποβάλλει ο δήμος Άργους τον Οκτώβριο του 2010 ) , για την προβολή και ανάπτυξη πολιτιστικού και εκπαιδευτικού τουρισμού στο δήμο Άργους - Μυκηνών με προυπολογισμό 950.000,00 δείχνει δίχως αμφιβολία την  ουσιαστική δουλειά και προετοιμασία που είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια στο επίπεδο του πολιτισμού και  δίνει σήμερα στο δήμο ένα σημαντικό εργαλείο πολιτιστικής ανάπτυξης.
Ταυτόχρονα ο δικός μας ο τόπος έχει διαχρονικά μια τεράστια δυνατότητα παραγωγής αγροτικών προιόντων υψηλής ποιότητας. Παράλληλα γειτνιάζουμε με την πρωτεύουσα της χώρας, δηλαδή με την μισή Ελλάδα. Σήμερα είναι επίκαιρο και αναγκαίο όσο ποτέ  να συνδέσουμε τον πρωτογενή τομέα με το νέο  πολιστιστικό και τουριστικό προιόν που θα διαμορφώσουμε. 

Έχουμε  τη δυνατότητα,  με το Marketing και το Branding Τόπου ως εργαλεία στην ανάπτυξη του συνόλου του δήμου, να δημιουργήσουμε νέες  συνθήκες ανάπτυξης,  να στηρίξουμε την  εθνική προσπάθεια για καινοτομία και αύξηση της απασχόλησης.
Πρώτη και αναγκαία πρωτοβουλία θεωρούμε την σύσταση  ενός Ειδικού Φορέα Προβολής και Προώθησης Υπηρεσιών και Προϊόντων, που θα στηρίζεται σε σύγχρονη βάση από μια ολιγομελή επαγγελματική επιστημονική ομάδα με σαφείς στόχους  και με μετρήσιμα αποτελέσματα. Ο δήμος μπορεί να χρηματοδοτήσει με ελάχιστη δαπάνη μια τέτοια πρωτοβουλία που θα δράσει καταλυτικά στον τρόπο και στις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι υπηρεσίες του δήμου.
Ελπίζω η Δημοτική Αρχή να μην προλάβει να απαντήσει όπως συνήθως στις προτάσεις μας με επιχειρήματα «αμφιθεάτρου» γιατί έτσι  υποτιμά τους δημότες, υποτιμά όλους μας. Ας  σταματήσει τους κενούς περιεχομένου κομπασμούς, τούς τηλεοπτικούς μονολόγους της  και ας αξιοποιήσει τις σκέψεις και προτάσεις μας σε όφελος των δημοτών.