Μ.Α.
Συνεχίζονται
τα έργα πεζοδρόμησης των στενών του Αγ Νικολάου και της οδού Σωφρόνη.
Από τη μελέτη που σήμερα υλοποιείτε ο συνδυασμός ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
έχει διαφωνήσει στο δημοτικό συμβούλιο για την κατάργηση των
πεζοδρομίων και το υλικό επίστρωσης Άλλη μια φορά η επιλογή του υλικού
επίστρωσης είναι πλάκες από μάρμαρο. Να προσθέσουμε ότι στην μελέτη
εφαρμογής δεν έγινε πρόβλεψη για υπόγεια καλωδίωση εκ μέρους της ΔΕΗ
ώστε να καταργηθούν τα εναέρια καλώδια που διατρέχουν κάθετα τα στενά.
Ένα ιστορικό υλοποίησης του έργου.
Πάνω
από δεκαπέντε χρόνια με μεγάλη εμμονή, η ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ πρότεινε σταθερά
σε κάθε τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Ναυπλίου την σύνταξη μιας
ολοκληρωμένης μελέτης για το ιστορικό κέντρο. Μιας μελέτης που θα
εξέταζε όλα τα προβλήματα του ιστορικού κέντρου, κυκλοφορίας,
πεζοδρομήσεων, εξοπλισμού, χρήσεων γης, κατοικίας κ.λπ. θα ιεραρχούσε
προβλήματα και θα σχεδίαζε παρεμβάσεις.
Στην
εμμονή αυτή της ΑΛΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ανταποκρίθηκε ο τότε δήμαρχος Ναυπλίου
κ. Αναγνωσταράς και ανέθεσε μια σειρά από μελέτες με την εποπτεία της κ.
Μαΐστρου εκ μέρους του Ε.Μ.Π. (Μπορείτε να διαβάσετε περίληψη των
μελετών στο http://alliprotasi3.wordpress.com/istoriko-kentro/ )
Η
αρχική πρόταση της μελετητικής ομάδας, για την μελέτη των
πεζοδρομήσεων, ήταν η διατήρηση των πεζοδρομίων και η επίστρωση των
πεζοδρόμων με κυβόλιθο.
Η
πρόταση του δημάρχου ήταν να καταργηθούν τα πεζοδρόμια και να
σχεδιαστεί η μελέτη με επίστρωση των πεζοδρόμων με μαρμαρόπλακες.
Η
ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ πρότεινε να διατηρηθούν τα πεζοδρόμια, μάλιστα σε στενά
που παρκάρουν αυτοκίνητα να αυξηθεί το πλάτος τους, ώστε να μην υπάρχει
καμία δυνατότητα ακόμα και παράνομου παρκαρίσματος.
Για
το υλικό επίστρωσης προτείναμε να είναι κυβόλιθος εγκιβωτισμένος σε
άμμο. Η επιλογή του κυβόλιθου πιστεύαμε ότι θα ήταν περισσότερη
εναρμονισμένη με το ιστορικό κέντρο αφενός και αφετέρου ο τρόπος
τοποθέτησης θα μπορούσε να διευκολύνει συχνές εργασίες στο οδόστρωμα
(αποχέτευση και τα προβλήματα με τις μικρές κλίσεις των αγωγών, θέματα
συνδέσεων υποδομής κ.λπ) χωρίς σημαντικές φθορές της κατασκευής.
Για
την επιλογή μάλιστα του μαρμάρου για υλικό επίστρωσης ακούστηκε και το
επιχείρημα ότι η πόλη του Ναυπλίου είναι «λουσάτη πόλη» και δεν αρμόζει
ο κυβόλιθος. Δεν ξέρω πόσο περισσότερο λουσάτη είναι η πόλη μας από το
Παρίσι την Πράγα την Ρώμη που οι πεζόδρομοι είναι κατασκευασμένοι με
κυβόλιθο.
Αυτή η εμμονή στη χρήση του μάρμαρου ξεκίνησε από την κατασκευή της Πλατείας Συντάγματος.
Για
την κατάργηση όμως των πεζοδρομίων σημαντικό ρόλο έπαιξε και η
παρέμβαση των ταβερνιάρηδων της περιοχής που η ύπαρξης πεζοδρομίου
μικραίνει το χώρο κατάληψης με τραπέζια του δρόμου!!!!
Για μας η πεζοδρόμηση δεν έχει σαν στόχο την μετατροπή του πεζόδρομου σε τραπεζόδρομου.
Τέλος προτείναμε την υπογειοποίηση όλων των καλωδίων.
Ας δούμε τι είπαν οι μελετητές της Πλατείας Συντάγματος.
Πριν
από λίγο καιρό είδα μια συνέντευξη για την Πλατεία από τους μελετητές
της (Χάρις Καλλιγά και Αλέξανδρος Καλλιγάς). Ένα από τα σημεία που
επισήμαναν ήταν η αλλαγή της αρχικής μελέτης στην εφαρμογή της σε αρκετά
σημεία Τόνισαν όμως ότι η αλλαγή του υλικού επίστρωσης από κυβόλιθο σε
μαρμαρόπλακες τους εξόργισε τόσο, ώστε για χρόνια δεν έρχονταν στο
Ναύπλιο.
Η εμπειρία δεν μας έχει διδάξει τίποτα;
Μια τέτοια κατάσταση μπορεί να ζήσουμε και στα στενά του Αγ Νικολάου.
Ίσως γεμίσουμε με αντίστοιχες πινακίδες ΕΔΩ ΠΟΡΤΑ ….
Κατάργηση
πεζοδρομίων έγιναν και στην Σταϊκοπούλου και Πλαπούτα. Αποτέλεσμα ενώ
απαγορεύεται η στάθμευση κύρια στην Πλαπούτα δεν υπάρχει ημέρα που να
μην υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα *
Η απάντηση θα είναι ότι η Πλαπούτα είναι δρόμος κυκλοφορίας αυτοκινήτων
ενώ τα στενά του Αγ Νικολάου και της Σωφρόνη είναι από το σχέδιο πόλης
πεζόδρομοι. (όλα αυτά τα χρόνια που πάρκαραν και κυκλοφορούσαν
αυτοκίνητα πεζόδρομοι ήταν οι δρόμοι) Δεν έχουν υπολογίσει ότι τα στενά
του Αγ Νικολάου είναι οι αποθήκες όλων των καταστημάτων (εστιατορίων και
μπαρ) άρα θα υπάρχει πρόσβαση για τροφοδοσία από τα αυτοκίνητα. Ποιός
θα ελέγχει το νυκτερινό παρκάρισμα στα στενά; Άρα η πρόταση μας για
αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων θα λειτουργούσε ευεργετικά και
ουσιαστικά απαγορευτικά στον αποκλεισμό του παρκαρίσματος των
αυτοκινήτων.
Στην πόλη του Άργους το πρόβλημα της κατάργησης των πεζοδρομίων λύθηκε αρχικά με κολώνες.
Μετά την κατάργηση άρχισαν τα παράπονα για τα παράνομα παρκαρίσματα στις εισόδους καταστημάτων και κτηρίων.
Ο
προγραμματισμός του έργου (όχι μόνο ο χρονικός ) είναι ένα άλλο
σημαντικό κεφάλαιο. Δυστυχώς πολλές φορές τα έργα ξεκινούν και για
απόλυτα μικροπολιτικούς λόγους. Λεπτομέρειες στην επόμενη ανάρτηση.
Δεν θα μπορούσαμε σε συνεννόηση με την ΔΕΗ να υπογειοποιήσουμε όλα τα καλώδια παροχής για αισθητική αναβάθμιση της περιοχής;
*
Το είχαμε επισημάνει και όταν γινόταν η κατασκευή της Πλαπούτα και της
Σταικοπούλου μαζί με τα θέματα πυροσβεστικών κρουνών για την πυρασφάλεια
του ιστορικού κέντρου.
http://alliprotasi.wordpress.com/2012/05/24/pezod-3/