Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΛΙΤΗ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ Κ. ΙΑΚΩΒΟΥ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

«Ἀδελφοί μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητοί» (Ἰακ. α’ 16)
                                                           «Χ ρ ι σ τ ς   ν έ σ τ η»                                                    
«Ορανο μν παξίως εφραινέσθωσαν, γ δ γαλλιάσθω· ορταζέτω δ κόσμος, ρατός τε πας κα όρατος. Χριστς γρ γήγερται, εφροσύνη αώνιος» ἀναφωνεῖ ἀγαλλόμενος ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός,  καὶ συμπληρώνει ὁ «Χρυσορρήμων Πατὴρ» τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος «ν λοιπόν, φθασε ποθητ γι μς κα σωτήρια ορτή, ναστάσιμη μέρα το Κυρίου μας ησο Χριστο, προϋπόθεση τς ερήνης, φορμ τς συμφιλίωσης, κατάργηση το θανάτου...».
Πράγματι, μᾶς διαβεβαιώνει καὶ ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος, « χαρμόσυνη μέρα τς ναστάσεως το Χριστο, εναι ατία κάθε χαρς κα εφροσύνης», διότι διαλύει τὰ σκότη στὶς ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων, διώχνει τὸν φόβο ἀπὸ τὴ ζωή μας, νικάει τὸν θάνατο, χαρίζει ἐλπίδα στοὺς ἀσθενεῖς, παρηγορεῖ τοὺς ἀπελπισμένους, τοὺς ἀδικημένους, τοὺς πτωχούς, τοὺς ὀρφανούς, τοὺς δυστυχισμένους καὶ πονεμένους. 
Ἡ Ἐκκλησία μας, ὡς Ἐκκλησία τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου, εἶναι ἡ μοναδικὴ κιβωτὸς σωτηρίας, ἀφοῦ ὁ Θεάνθρωπος Ἱδρυτής της, ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ἔχει τὴ δύναμη νὰ ἀναγεννάει τοὺς πάντες, «νεοποιες τος γηγενες …» ψάλλουμε στὸν κανόνα τῆς ἑορτῆς, ἀλλὰ καὶ ὁ ἴδιος ὁ Κύριός μας στὴν Ἀποκάλυψη μᾶς λέγει «δο καιν ποι πάντα» (ποκ. κα’ 5).  
πομένως, ναστς Υἱὸς κα Λόγος το Θεο, μς καλε σ μι νέα ζω λουσμένη στ φς τν Εαγγελικν ρετν, «οτω λαμψάτω τ φς μν μπροσθεν τν νθρώπων, πως δωσιν μν τ καλ ργα κα δοξάσωσι τν Πατέρα μν τν ν τος ορανος» (Ματ. ε΄ 16), κα πόστολος Παλος μς προτρέπει «ποθώμεθα ον τ ργα το σκότους» δηλαδή, ν διώξουμε μακρι  τ πάθη κα τς δυναμίες μας, τν τομισμό, τν πλεονεξία, τν πληστία, τ βία, τν διαφορία κα τ σκληρότητα μπροστ στν πόνο κα στν δύνη  τν συνανθρώπων μας, «κα νδυσώμεθα τ πλα το φωτός» (Ρωμ. ιγ’ 12), δηλαδ, νισχυμένοι μ τ ζωοποι Μυστήρια τς κκλησίας μας, τ Μετάνοια κα τ Θεία Εχαριστία,  ν ζήσουμε τ ζω τς ρετς, τς γιότητας κα το φωτς κα «ς τέκνα φωτός» ( φ. ε’ 8 ), μ τ παράδειγμά μας ν φωτίζουμε κα μ τν γάπη μας ν θερμαίνουμε τς καρδις τν δελφν μας, πο διαίτερα σήμερα τόσο ποφέρουν γύρω μας.
   τσι ζησαν λοι ο γιοι τς κκλησίας μας. Εναι ατο ο ταπεινο συνοδοιπόροι το σταυρωμένου κα ναστημένου Κυρίου μν ησο Χριστο πο δι μέσου τν αώνων, φο νέβηκαν τν Γολγοθ τους κα «συσταυρώθηκαν» μαζί Του, παρνούμενοι τ πάθη κα τς δυναμίες τους, γιναν δι᾿ ατο το τρόπου μέτοχοι κα τς λαμπροφόρου ναστάσεώς Του. 
Ἂς τοὺς ἀκολουθήσουμε καὶ ἂς περιπατήσουμε τὸ ὑπόλοιπο τῆς ζωῆς μας «ν καινότητι ζως» (Ρωμ. στ’ 4), ὥστε μὲ τὸ φωτεινὸ παράδειγμά μας νὰ διακηρύττουμε, πρὸς κάθε κατεύθυνση «τι γέρθη Κύριος ντως» χαρίζοντάς μας τὴν εἰρήνη Του «τν πάντα νον περέχουσαν» (Φιλ. δ’ 7) καὶ τὴν ἀληθινὴ χαρὰ καὶ εὐφροσύνη, δῶρα τὰ ὁποῖα περιμένει ἡ σημερινὴ ταραγμένη οἰκογένεια, ἡ συγχισμένη  νεότητα καὶ γενικὰ ἡ ταλαιπωρημένη ἀνθρωπότητα ἀπὸ τοὺς πολέμους, τὶς βιαιότητες καὶ τὶς ἀδικίες.
 ς μς ξιώσει ναστς Κύριος ν ζήσουμε κατ᾿ ατν τν τρόπο, κα καταυγαζόμενοι π τ φς τς ναστάσεώς Του ν ψάλλουμε μ νεκλάλητη γαλλίαση τν πινίκιο μνο τς Λαμπροφόρου ατς μέρας:
Χριστς νέστη κ νεκρν, θανάτ θάνατον πατήσας κα τος ν τος μνήμασι ζων χαρισάμενος.
Διάπυρος πρς Χριστν ναστάντα
Εχέτης  μν
                                  Ὁ Μητροπολίτης  Αργολίδας Ιάκωβος
Ναύπλιον,  γιον Πάσχα 2012