Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ



Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνο και την Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Α. Διαμαντοπούλου με θέμα την ανάγκη ανάληψης άμεσων δράσεων για τις υποδομές στο λιμάνι του Ναυπλίου για την ενίσχυση της κατάπλευσης κρουαζιερόπλοιων»

Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:


«Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία του Λιμεναρχείου Ναυπλίου, φέτος έχουν δηλώσει ότι θα καταπλεύσουν στο λιμάνι της πόλης μόλις 49 κρουαζιερόπλοια έναντι 75 το 2011. Η μείωση αυτή αναμένεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία, αφού αντίστοιχα μειωμένος θα είναι ο αριθμός των επιβατών που θα επισκέπτονταν την περιοχή.


Επισημαίνεται ότι κεντρική θέση ανάμεσα στις αιτίες της μειωμένης κατάπλευσης κρουαζιερόπλοιων στο Ναύπλιο, αλλά και του μικρού ποσοστού αποβίβασης τουριστών στην πόλη, κατέχει το πρόβλημα της εκβάθυνσης του λιμένος που δεν έχει γίνει ακόμη. 

Τα κρουαζιερόπλοια σήμερα παραμένουν αρόδο, γεγονός που περιορίζει την παραμονή τους στο Ναύπλιο σε μόλις 6-8 ώρες κατά μέσο όρο βάσει στοιχείων των λιμενικών αρχών και δημιουργεί άσκοπη ταλαιπωρία στους τουρίστες, αποτρέποντας σε μεγάλο βαθμό την αποβίβασή τους, καθώς αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν λάντζες για να επισκεφθούν την περιοχή,. 
Αν τα κρουαζιερόπλοια έδεναν στο λιμάνι, τότε ο χρόνος παραμονής τους θα αυξανόταν σε τουλάχιστον 14 ώρες, γεγονός που θα είχε θετικές επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση και επομένως στην τοπική οικονομία.


Τονίζεται τέλος ότι και οι υπάρχουσες λιμενικές υποδομές έχουν υποστεί ζημιές (σπηλαιώσεις) και κινδυνεύουν με κατάρρευση.



Κατόπιν αυτών,


ΕΡΩΤΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ:


1) Ποιος είναι ο σχεδιασμός και το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των απαραίτητων έργων υποδομής στο λιμάνι του Ναυπλίου, μεταξύ των οποίων και της εκβάθυνσής του, ώστε να ενισχυθεί ο τουρισμός μέσω κρουαζιερόπλοιων και μέσω αυτού, η τοπική οικονομία»